Storauksjon! drammen akvarieklubb. søndag 6 februar

Drammen akvarieklubb (DAK) holder Storauksjonsøndag 6 februar 2011
Jørn Kaasa stiller som auksjonarius og skal også ha med seg noen sjeldne god biter!

Fortsatt blir arrangementet i Ungdommens hus - som allerede er godt kjent for mange. Adressen er Colletsgt. 10. Bygget ligger rett ved siden av der motorveistolpene fra motorveibrua kommer over på Strømsøsiden i Drammen. Vi setter opp veimerking.Auksjonen foregår i Danseklubbens lokaler. Det blir kun en trapp opp, og det er tilgang til heis for tunge objekter! (ingangen vil bli merket )

Alle aktiviteter blir også samlet i ett rom

Vi har som vanlig innlevering av fisk fra kl.11.00 og auksjonsstart kl. 12.00.

Det vil bli kjørt 50 minutters intervaller og 10 minutters pause til bordene er tomme.

Loddsalget har trekning ca kl 16.00.

Klubben har kafeteria med salg av pølser, kaker, vafler, brus og kaffe.

Fiskeposene vil bli lagt ut på bord på scenen i lokalet. Det blir anledning til å se på posene.

Vi har minstepris kr. 20,-. Budene økes deretter med hele 10-kroner. Selgerne kan i tillegg sette minstepris på sine objekter, hvis de ønsker dette. Kjøperne betaler fortløpende i kontanter.
Dyre ting som akvarier og store pumper tas i første halvdel av auksjonen
Vi videofilmer salgsobjekter og viser på storskjerm.

Diverse informasjon til selgerne:
Alle poser SKAL merkes med:
• Selgernummer (kan reserveres på forhånd eller blir påført ved innlevering)
• Fiskenavn/plantenavn – Både latinsk + norsk navn, så sant dette er kjent
• Antall fisk – også evt. kjønnsfordeling .
• Spesielle vann- foringsopplysninger etc. skal oppgis – hent gjerne ned informasjon om fisken fra fiskedatabaser på nett etc.
• Oppgi gjerne din kontaktinformasjon slik at kjøper kan kontakte deg for nærmere opplysninger
• Oppgi minstepris hvis du ønsker dette.

NB! Har du spennende auksjonsobjekter driver vi gjerne forhåndsreklame for dem, både på nettsiden og ved å legge ut listen på auksjonen. (Du må gjerne reklamere litt for det du skal ha med på andre diskusjonsfora også)

Øvrige opplysninger til selgerne:

•Vanlige planter (poser med andemat, pistia o.l ) og smårekvisita etc. blir sortert over til et billigbord med direktesalg. Selger kan selv sette en utsalgspris på disse posene. Vi anbefaler priser fra kr. 20,- og oppover. De objektene som ikke blir solgt på dette billigbordet kan evt. bli forsøkt auksjonert helt på slutten av auksjonen, dersom selger ikke velger å ta de med seg hjem.

•Stimfisk skal fortrinnsvis selges i stim. Skal de fordeles i flere poser må det være minst 7 fisk i hver pose.

•Fiskene pakkes i solide spesial-fiskeposer eller dobble plastposer av god kvalitet. Stor fisk må pakkes i tilstrekkelig store poser/bøtter etc. Pakk stor fisk enkeltvis og bunt sammen poser med par etc.

•Dårlig pakket fisk vil bli ompakket for selgers regning (gebyr kr. 5,-)

•Syk/skadet fisk vil bli avvist. Teknisk utstyr skal virke.

•Objekter innlevert etter kl. 12.00 kan ikke forventes solgt før mot slutten av auksjonen. Har du mange salgsobjekter er det greit at posene er merket med selgernummer på forhånd.

•Drammen Akvarieklubb tar 20% av salgssummen.

•Oppgjør vil skje ganske rett etter at auksjonen er avsluttet. Har du ikke anledning til være igjen helt til slutt, kan du få penger tilsendt ved å oppgi banknummer til kasserer.

mvh
Per Gunnar Stenersæter
Salte objekter blir solgt etter første pausen. ca 13,00
Det er innmeldt Ivanacara adoketa på auksjonen! Dette er en fantastisk dverg ciklide! Ikke mange som har denne sjeldne fisken!

Dessuten har Jørn lagt ut en liste på hva han tar med til DAK auksjonen:
copypaste fra annet forum:
Jørn Kaasa;
Vi skal flytte så her blir det storoppryding.Det blir mye maller(L-046 kjønsmodene minimum 4,mye L-066,Green spotted Ancistrus,Pekoltia sp "Rio Itaya" ,L-333,L-114,L-204,L-206,L-200,L-183,L-418,L-106++++) og Corrydoras(Orange Lazer,C-91,C-92,Gold Lazer,C-Orcesi,C-cf Fowleri,C sp "black",CW-21,Sterbai++++.Har heldigvis fått gitt bort mye dvergciklider men noe er igjen.Kommer også en del mellomstore mellomamerikanere.(ciklider).Endlers,Carachodon,Sn ilehuslekere.
StoreVF Nanaydiscus er under vurdering.
Kommer til å ta med en O.Niger,Sandsiler og Koraller til Saltvannet.

"sitat slutt"

Dette betyr at det kommer utrolig mye kult til storauksjonen! Gleder meg!!
Plussmedlem
Hit må jeg jo bare prøve å komme meg!! Og spare pengene.. *sikle på sjeldne corydoras*
Dette lover godt. Mange godbiter for alle og en hver :- =)
Må bare linke til denne fisken-Ivanacara adoketa,den er bare nydelig.

Sjekk ut disse bildene i basen
Jeg kommer til å ha med skiferhuler, platy, sverddrager, molly, albino ancistrus, albino corydoras og noen planter.

Hvis noen er interessert i palettciklide-hanner så si ifra så tar jeg med det også.
ååå! Dit skulle jeg ønske jeg kunne dra.... Sukk. Men alt for langt. Men om noen skal nedover, gjennom østerdalen, å har plass i bagasjerommet, så gi lyd....:p
frosken
Må bare linke til denne fisken-Ivanacara adoketa,den er bare nydelig. [URLBLOCK1]

Et leksparr av disse koster 4000kr :S startpris på fisken på auksjon er vel 1000kr, er ikke et leksparr da.
Tror jeg skal ta meg en tur dit, var jo mye snasent her for en fersk akvarist!
Jeg kommer med :

Oransje platy
Oransje sverddragere
Corydoras Aeneus/Aeneus gold stripe
Corydoras Albino
Mikkemus platy par

og kanskje noe mer.....
Må jeg være medlem for å delta? Har prøvd å lese meg frem, men finner ikke noe info på akkurat det.
thomaspaste
Må jeg være medlem for å delta? Har prøvd å lese meg frem, men finner ikke noe info på akkurat det. :-)

Neida, alle er velkommen. Dvs det er åpent for alle ;- =)
Til opplysning så skal ikke Ivanacara adoketa på auksjonen alikavell, da selger ikke kan møte opp. Trist men sant.

mvh
Per Gunnar Stenersæter
Ingen som henger med hodet her allikevel,blir masse andre godbiter på auksjonen.
Mange timer med fisk og planter og utstyr som auksjoneres bort på løpende bånd
Vi tar også turen til Drammen neste helg

Tar ihvertfall med oss:
Corydoras sp CW009 Green Laser
Corydoras Adolfoi
Dekeyseria sp. L052
Peckoltia Brevis (diger hårete en)
Ancistrus sp. oppdrettsvariant "super rot"

Poecilia wingei med lokasjon: Cariaco, Paria Peninsula Sucre, Venezuela

og noen planter:
Blyxa japonica
Myriophyllum mattogrossense
Riccia fluitans
Maratonauksjon
Jeg kommer med følgende fisk;
Blue Snakeskin discus 6-7 cms, Red Pigeon discus 6-7 cms,
Diverse discus 12-15 cms, Rød Platy, Sort Neon, Kardinal Tetra, Corydoras Aenus,
Corydoras Metae, Corydoras Sodalis, Scalare, Glødebånds Tetra.
Plus mer mer
Vi fikk kjøpt tre Corydoras polystictus på auksjonen i Oslo i går, det er ikke noen som skal til Drammen som har noen slike å ta med dit?
Dette blir moro! Bør være gode muligheter til å få tak i noe spennende fisk her? Noen som har gamle bøker og blader som de vurderer å ta med? Hva med dvd'er?
Noen som kjører til/fra fra Oslo og som har ledig plass i bilen? Kan selvsagt spleise på bensinpenger, send gjerne en PM for avtale.
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap