Møte i bergen akvarieklubb onsdag 31/8 kl. 19:00

Bergen akvarieklubb ønsker gamle og nye medlemmer velkommen til høstens første møte.

Dette blir først og fremst et sosialt møte der vi diskuterer sommerens oppturer og nedturer i akvariene. Det blir også en liten auksjon.

Vi møtes som vanlig i Gimlehallen på Slettebakken. Inngang rundt hjørnet.

Velkommen!
Oppfrisker denne tråden litt.

Det er sikkert mange som skal rydde i akvariene etter sommaren og som har fisk og planter dei ønsker å ta med seg på møtet. Bruk gjerne denne tråden til å skrive litt om det du har tenkt å ta med. Eller lag ei "ønskeliste".

Eg skal rydde litt i noen av akvariene mine og vurderer å ta med følgande:

Fisk:
Dario dario (Skarlagenød kamelonfisk)
Kampfisk (ungfisk av begge kjønn)
Rivulus cylindraceus (trio)

Kirsebærreker
Jegersnegler

Planter

Najas
Ferskvannstang
Rot med Windelløw og Taiwanmose

gleder meg! håper virkelig jeg har bil, men skal alltids finne på noe

noen som har lyst på en enslig klovnekilli dame? har desverre mistet alle unntatt henne i sommer så derfor tar jeg en pause med arten istedenfor å skaffe meg nye. men tar ikke med en pitte liten fisk hvis det ikke er noen som er interresert hun gies bort til den eller de som vil ha henne men du bør helst ha arten fra før!

her er databasen :

ellers kan det være interesse for noe Cory om det er noen som har det med seg
Du får møte opp hos Sølvi halv sju om du vil sitte på innover. Er på eget ansvar altså)

Eg har ein Båndgurami som eg lurte på om noen ville ha.
Ein heimeavla Seilfinne Molly ung herremann, orange og litt svart på farge.
Diverse Ancistruser som vi ikkje veit kva er.

Er på jakt etter planter og ellers bare ute etter ein koselig kveld. Kan ikkje så mye teknisk rundt det å ha akvarie, men vi koser oss med det vi får til.
Vis jeg skal der skal jeg mest sannsynlig ta med porsjoner med 20 gram tørket brennesle som kan brukes som et supert rekefor.

5 Røde fantomtetra
Litt valisneria
Kanskje en trio med Micropoecilia parae

Ønskeliste:
Spesielle levendefødere
Tigerreker og event. andre reker.
Ønsker Ancistrus superrot
Hadde vært kjekkt om mange kunne komme,jo flere jo bedre
Sjansen for å få tak i noen godbiter blir det jo også. Selv er jeg på jakt etter noen nye planter ,spesielt rød Lotus. Tror ikke jeg har noe særlig å ta med meg denne gangen bortsett fra noen jegersnegler. Disse er supre til å ta pestsnegler hvis en har det i karet

Håper vi kan få mange med denne høsten og dermed øke mulighetene til å få igang noe gøy

Som medlem har en dessuten anledning til å låne bøker ,her er det noe for enhver smak .
Tar med en diger sverdplante og som er blitt for stor i det karet den er i.

Husk å merke posen/e med innholdet og gjerne. litt opplysninger om verdier mm.når det gjelder fisk og reker spesielt. Utskrift fra basen her er veldig fin å bruke
om noen har veldig lyst på en kampfisk kan det sikkert ordnes, men ettersom det er så vanlig vare hadde det vært greit med litt respons før jeg pakker den med, om jeg fanger den vil jeg ikke ha den med hjem også

rød, betta splenders, helt ordinær. men den har gått alene i noen mnd så slørene er store å fine
Fint,blir kjekkt å hilse på dere
Fikk desverre ikke kommet, fikk vite at fotballkampen vår var flyttet til onsdag så det var synd men sånn er det -.-
Utrolig kjekt å treffe akvaristene i Bergen akvarieklubb
Det ble servert kaffe og kaker og praten rundt bordet var hyggelig.
Her var det ikke farlig å komme som helt ny og vi ble tatt imot på en utmerket måte
Auksjonen var flott og vi rasket med oss mange flott planter til en billig penge . Det var helt supert

Så er du akvarist i Bergens Regionen anbefaler vi deg å ta en tur på Bergen Akvarieklubb sine møter. Du treffer hyggelige mennesker og kan gjøre et kupp både på planter og fisk
Det var kjempekoselig og morro

Takk for en fin kveld
Det var veldig kjekkt å høre

Praten går som regel veldig lett oss akvarister imellom, så det skorter som regel ikke på samtaleemner

Satt dessverre så langt i fra deg at jeg ikke fikk snakket direkte til deg ,får ha det til gode til neste gang

Synes ellers det var et hyggelig møte i dag og håper at vi blir enda flere neste gang. som sagt tidligere ,jo flere ,jo bedre og mer kan vi få til .
Satser på en høst og vinter med stor oppgang i klubben og at vi får til en storauksjon i oktober.

Dessverre er det sånn at en storauksjon ikke gjør seg selv ,så vil folk i Bergen ha det ,så må de og stille opp på møter og gjøre en innsats selv og,kom igjen folkens
Helt enig! var kjempekjekt i dag å håper det er flere som vil komme nestegang! anbefales

koselig å få kunne "snakke ut" om hobbyen uten å få er litt rart blikk tilbake hehe
er også veldig kjekt med en slik mini auksjon på slutten slik at folk får byttet ut litt av det de har

så oppfordring til alle i Bergensområdet! kom nestegang!
Hei igjen og tusen takk for dere tok så godt i mot meg på møte.

Syns det er fint att det er takhøyde for oss som er amatører og kanskje ikkje gjer alt rett

(Mari vart jo da så glad når appelsinen( Seilfinne Molly hannen vår) var på plass i karet att så det var vel kanskje ikkje meiningen att noen skulle kjøpe han)

Nok om det. Eg syns alle som har lyst skal bli med på møte. Lærer mye og det er store sjanser for å kjøpe ting til ein billig penge. Sosialt og lærerikt.

Tusen takk for meg i alle fall)

Reiset lykkelig hjem att med L-107 som eg hadde tenkt gi fra meg.. No må vi prøve få tak i flere slike..
Eneste problemet er at møtelokalet ligger så langt vekke fra her og at møtene er midt i uken når jeg har skole og at det begynner så sent
Syns husek det var noen som sa de skulle til Drammen på auksjon der. Om de har L-107 der så er eg veldig intressert i det.
Jeg skal til drammen 16 -18 september og tar med meg maratonauksjonen på søndag før vi kjører over fjellet tilbake igjen.
Hvis jeg ser noen L-107 så skal jeg kidnappe de ove til vestlandet
Ja det må du gjere.. Ikkje om det er snakk om svimlende summer altså Vi har ei dame så vi søker selskap til ho)
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap