Storauksjon i Oslo lørdag 15. oktober! (Oslo Akvarieklubb)

Oslo Akvarieklubb (OAK) inviterer til høstens storauksjon lørdag 15. oktober kl. 11.

Vi regner med en ca. 7-800 forskjellige objekter og mye spennende og sjeldne ting du aldri ser i vanlig butikk. Lokalet blir stappfullt med akvarister fra hele østlandsområdet og mange kommer enda lengre fra for å være med på dette. Muligheter for å gjøre gode kjøp, og for selgere å få lagt fram sine objekter til et stort antall kjøpere. Denne datoen bør dere holde av i kalenderen!

[URL=/kalender_item.cfm?id=2245]>> Les mer[/URL]
Jeg må rydde noe i karrene mine,så det er nok noen av corydoras gruppene som kommer. Hva vet jeg ikke på stående fot.
Jag hoppas att jag kan komma, men har inte hört något från chauffören på ett tag. I så fall tar jag nog med mig Xiphophorus milleri och en del planter. På min önskelista står bl a killis (särskilt Fundulopanchax) och ovanliga labyrintfiskar.

Olle
Dette er stor auksjonen av auksjonene. Det kommer så mye mennsker og så mye forskjellige fisk.

Gleder meg skikkelig allerede!
Noen som vet hva de skal ha med?
Jeg kommer til å ta med
L134
L183
Div reker
Div corydoras
++++++++
Jag tänkte komma!

När får man sitt säljarnummer?

Jag kommer att ta med massor av objekt. Bland annat.

Flera lekpar med Scalarer
Corydoras aeneus både vanlig och guldsöm
Svärdbärare
Xiphophorus variatus "Tampico" En mycket ovanlig vildform av indianplaty.
Hetarandria formosa
Neohetarndria elegans
ancistrus
guldancistrus
L201

Red crystal räkor

Massor av växter

54 liters akvarium med ljusramp och massor av pumpar, värmare och andra tillbehör.
Säljarnummer beställer du genom att gå in på http://www.akvarieklubb.no/ och klicka på "storauksjon" i menyraden till vänster. I texten där klickar du vidare på "veiledning for selgere" där du fyller i ett formulär längst ner. Då kommer de snart att maila ditt säljarnummer till dig. Vi ses!

Olle
Noen bilder fra fjorårets storauksjon. Mye objekter og masse folk! Har du noen spennende objekter så er det vel få steder du treffer så mange kjøpere på én gang. Og er du kjøper, så finnes det vel knapt større utvalg noe annet sted?

Direktelink til bestilling av selgernummer her
Ett av årets høydere!
Tar i hvertfall med L-128 og L-168! Ferdig karantenebehandlet import fra Colombia.
Ps! Skulle ønske det ble innført forbud mot å løfte poser, unødvendig stressete fisk!
Ser fram til det her ja
Tar med L 114
L 046
Div. Geophagus og Heros
Cory. similis og div. levende fødere.

Er enig i at det skulle vært forbudt å løfte poser,nok stress ifra før for fisken.
Håper det blir endel planter, siden jeg skal sette opp en 180liter og trenger planter
L200
Noen som er interessert i leksgruppe L144, leksgruppe ancistrus super rot og leksgruppe cory venezuelanus?

Noen som legger ut L200, hemiancistrus?
Hej igen!
Hur lång tid tar det att få säljarnummer?
Jag anmälde både mig och min pappa som säljare för en vecka sedan men har inte fått något nummer än. Har ingen fått nummer än eller har det blivit något fel när jag gjorde anmälan?
Cecca
Håper det blir endel planter, siden jeg skal sette opp en 180liter og trenger planter:)

Kan love deg masse planter. 2-400 plante poser er normalt på disse auksjonene.
André Erlandsson
Hej igen! Hur lång tid tar det att få säljarnummer? Jag anmälde både mig och min pappa som säljare för en vecka sedan men har inte fått något nummer än. Har ingen fått nummer än eller har det blivit något fel när jag gjorde anmälan?

Det jobbes med saken. De kommer så raskt som mulig.
Er det noen som tar med red bee reker? Eller sorte

Dahls flytter butikken lørdag etter storauksjonen, så jeg kan pakke ned noe fisk herfra og ta med. Går mye rariteter i karrene der Greit å få ut mest mulig fisk før flyttingen av 70 karr.

Jeg har ikke så mye i karrene her, så jeg tror jeg kommer som kjøper denne gang

Jeg er foresten på utkikk etter små akvarier, gjærne 25 liters helglass.

Og ett co2 anlegg som passer til en 250 liter...
Cecca
Håper det blir endel planter, siden jeg skal sette opp en 180liter og trenger planter:)

Jeg tar i alle fall med en del hurtigvoksende, ser i farta

Nesaea crassicaulus
Ludwigia repens 'rubin'
Shinnersia rivularis

Får se hva jeg finner ellers, noen "lukeposer" med litt av hvert i for eksempel, og hvis tiden strekker til blir det noen javabregner på smårøtter med sugekopp. Veldig glad i sånne selv, henger dem i høyden mens jeg venter på at nye planter skal gro til, eller jeg har luket for hardt til auksjon. :o)
Tviler på at noen gidder å sitte 8 timer for å se alle fiskene som er til salgs. Er jævlig kjipt at fiskene blir stresset, og går jo mest ut over de som kjøper dem og tar dem med hjem. Men sånn er det desverre på auksjonen. Folk vil se hva som er og om det er noe de er interessert i. Men beste ville vært å samle dem litt i art så folk som er ute etter Coryer eller Maller løfter kun de posene i steden for alle poser for å finne dem.

Det jeg er mer bekymret over er at posene blir så kalde. Er det ikke mulig å kjøre varm luftst ovner mot der posene ligger, uten at det for nærmer og blir for varmt?
Jeg formulerte meg litt vanskelig i innlegget ovenfor, alså Storauksjonen til Oslo er 15 oktober og Dahls dyrerike flytter i nye lokaler med nye 300 karr LØRDAGEN ETTER, alså 22 og 23 oktober
Tilfeldig bekjentskap
© Patrick Berg
Reklame for plussmedlemskap