Maratonauksjon i Drammen, 26 februar!

Hold av Søndag 26.februar, da er det Maraton auksjon i Drammen !

Vi ønsker alle velkommen !

Innlevering av objekter fra 10.30 og oppstart av auksjonen klokka 12.00
Mange objekter er ventet inn.
Loppemarked ( billigbord ) med planter og karr og annet til hobbyen selges
Loddsalg
Kiosk

Adresse for dagen er : Collettsgt.10 i Drammen
Ligger på Strømsø i Drammen,rett under motorveibrua
Selgernummer til auksjonen?
De som behøver selgernummer for å merke objektene på forhånd kan sende en e-post til geir.bakken@ebnett.no.
Det er alltid en fordel å ha merket på forhånd. Det kan fort bli litt "rush" i fiskemottaket.
Her er første liste over fisk som kommer til auksjonen den 26.februar:

-grenmaller
-poecilia wingei med lokasjon
-reker ,kirsebærreker,white pearl,babaulti,jeger
-flaggtetra
-sommerfuglciklider
-corydoras sterbai
-corydoras CW 21
-geophagus leksparr
-sverddragere i ulike fargekombinasjoner
-ancistrus super red
-altum scalarer
-guppy
-platy
-titteya barber
-corydoras panda
-corydoras paleatus
Noen som vet om det kommer saltvanns-objekter på auksjonen?
Fiskeliste også på auksjon
Skriver det under Drammen ettersom eg går på auksjoner der, men problemet eksisterer også kanskje andre plasser.

For å redusere løfting på fiskeposer kunne det vere fint at det er fiskeliste tilgjengelig også på auksjonen. Rett nok er det ein god del fisk som blir levert inn rett før auksjonen, men det kunne likevel vere nyttig. For å unngå spekulasjon treng ein ikkje skrive kor mange det er av kvar art, berre artsnavnet. Det bør også kunne gjere det meir fristende for folk å levere inn litt sjeldne fisker. Det er større sjanse for budrunde dersom du faktisk kan sjekke om du har plass til fisken i akvariet ditt
Drammen 26.februar
Det er fullt mulig til å stille spørsmål til auksjonarius under auksjonen angående objekter som blir ropt opp.
Auksjonarius er flink til å si litt om innholdet i posen,men det er avhengig av antall objekter for hvor mye han egentlig rekker .
For det er som du sier en fordel å ha plass til den fisken en tar med hjem,og ikke minst vite noe om hvilke vannkvaliteter som kreves for at de skal trives.
En fin funksjon her på forumet,er at en kan trykke ut informasjon om den fisken som skal selges.
Jeg selv printer ut slik informasjon,og henger dette på posene .Har bare fått positive tilbakemelding på dette.

Merk posene godt og heng gjerne på informasjon her fra AF på posen.

Jeg tar turen til Drammen, og tar med meg fra eget oppdrett;

Xiphophorus hellerii, Rio Seco II, Oaxaca, Mexico. Selges 1+2.
Fundulopanchax gardneri gardneri.
L134 Peckoltia compta. 5-6 cm.
L270 Hypancistrus sp. 4-5 cm.
L260 Hypancistrus sp. 3-4 cm.
Farlowella vittata 7-8 cm.
Asiatisk jegersnegle.

Ancistrus triradiatus. Voksne hanner.
L052 Dekeyseria sp.

Er det flere som tar med seg stimfisk? Jeg kunne tenke meg noe snasent
Velkommen Janne
Hvilken stimfisk kunne du tenkt deg?
Nannostomus mortenthaleri og Nematobrycon palmeri er av interesse. Danioarter kan også være spennende.
Smykketetra.
Hei Janne.

Må ut å sjekke i morgen. Men er det ikke den jeg har en hel gjeng av da? Små, søte og vildtfanga. Eller blander jeg med en annen. Kan desverre ikke komme til Drammen. Men om jeg har riktig sort kan di fentes her.
Gleder meg til auksjon. Har vel ikke noe og selge, men er ganske god til å kjøpe
Høres interessant ut, Jon Jeg sjekket i filofaxen min og det er ikke tid for tur til sørlandet med det aller første, i alle fall.
Jeg er så heldig og så glad for at jeg ikke er innehaver av en filofaks.
Men mine smykketetraer er nok ganske sikkert Nannostomus marginatus. Kipt og vanlig?
Men mange og fine.
Nannostomus marginatus er slett ikke å forakte de heller, Jon. Hold dem gjerne av til meg hvis det er mulig

Kommer med Tilapia mariae (ciklide) fra eget oppdrett. Kommer med noe apistogramma også. Ikke sikker på hva jeg tar med, men blir iallefall en trio, 1+2 av macmasteri. Mulig også noen ancistrus. Dem vokser så fort.....
Danio kommer :)
Jeg har med ett par Danio arter, Vi skal ha med Perle danio, Kiahyt og Copera ihvertfall!

noe Apistogramma blir med og

Coryer er det og en del av her, Arcuatus, C141, Sp.black, Davidsansi og Arcuatus er sikkre. Må sjekke hvilke andre jeg finner på ...

Alltid moro med auksjon i Drammen!
Fine fisker, Kjetil Hvilken temperatur holder du dem i? Jeg er kanskje redd det blir for varmt hos meg.
tja litt usikker på hvem du mener nå Janne, men jeg tipper det er danio du sikter til de går relativt varmt hos meg og er i øvre karene i reolene her så vil tippe rundt 25-26 grader. Alle 3 artene er relativt enkle å få MANGE av... Copera kanskje den som er mest sær hos meg da disse er viltfanget!

Perledanio er meget enkel å drette på ! blir fort noen 100 talls av de Vokser fort! tar nok med ca 25 av disse voksne!

Kiahyt er akkurat nådd voksen alder og jeg skal drette disse (har prøvd på disse men ikke lyktes enda) Jeg har ca 70 stk av disse og tar med ca 10 ihvertfall.
Ja, det var Danioartene jeg tenkte på Spennende arter du har, og skulle gjerne prøvd meg på et Danio-oppdrett.
Det er kke noe krav om at selger må være medlem i akvarieklubben.
Alle kan selge og kjøpe.
Det lønner seg å få et selgernummer på forhånd,da det kan være kø for innlevering og registering på morningen.
Selgernummer fåes her : geir.bakken@ebnett.no

Ellers så har vi fått melding om mye utstillings-guppy som er på vei til auksjonen.
Det er flotte guppyer som er alet frem med tanke på flott utseende og ikke minst farger.
Har sakset et bilde fra google som viser hvordan blue moskow guppy kan se ut ,det illustrerer hvor flotte fargene kan være.På maratonauskjonen vil det komme mange fargevarianter.

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap