Loaks storauksjon 11. mars (lillestrøm og omegn akvarieklubb)

Lillestrøm og omegn akvarieklubb ønsker velkommen til storauksjon søndag 11. mars! Nytt i år er at vi øker minsteprisen til 40kr, endrer lokasjon og setter opp et fastprisbord der alt annet enn fisk, planter og nytt utstyr selges.

[URL=/kalender_item.cfm?id=2312]>> Les mer[/URL]
Mailer om selgernummer har allerede begynt å poppe inn, har noen planlagt hva de skal ha med seg enda?

Jeg for min del vet at jeg tar med en del småakvarier (60L) til fastprisbordet
Fra meg blir det

- Lekspar med scalare
- Muligens noen sverdplanter og andre planter

og muligens noe annet, får se hva jeg får rota fram
Eichhornia crassipes
Jeg har masse av ovennevnte flyteplante men aner ikke hvor interessant slikt er (den var ikke på auksjonen i fjor). Skjønt det kan vel hende noen liker store overflateplanter heller enn andemat og annen ondskap.

Har også et lekspar av trichogaster trichopterus (blå) som strengt tatt burde hatt litt mer plass enn de har nu og kan få et bedre hjem annetsted, men dette er jo ting man får kjøpt overalt ellers.

For min del håper jeg på mest mulig planter på auksjonen. Det er det jeg har plass til per nu (egoistisk).
Truls O. Bjørhei
Jeg har masse av ovennevnte flyteplante men aner ikke hvor interessant slikt er (den var ikke på auksjonen i fjor). Skjønt det kan vel hende noen liker store overflateplanter heller enn andemat og annen ondskap.

Planta så jo direkte ondskapsfull ut på egenhånd, og etter å ha lest "Den er vanskelig å holde i akvariet, da den trenger mye plass, lys og gode næringsforhold. Trenger jerntilskudd, ellers vil bladene gulne." som beskrivelse ble jeg skeptisk. Da jeg innså "Vanskelighetsgrad: Vanskelig!" ga jeg opp. Jeg er i alle fall ingen mulig kjøper, da mine fingre er mer rosa enn grønne.
Mejkelig
Hos meg er det lukingen som er det store problemet. Den vokser og vokser og vokser og formerer og formerer.

Men den takler ikke at det er "tett". Altså vil den kun fungere i karr som enten ikke har dekkglass eller (som i det karret den trives hos meg) der det er god avstand mellom vannflate og lokk. I 270-literen ble den pulver i løpet av få dager.
Skøyelig at en plante som skal være "vanskelig" vokser 150-literen min tett en gang i uken da.
Skjønner, skjønner. Er sikkert mennesker som er interesserte, men anbefaler å skrive noen ekstra linjer på "uvanlige" planter. Eller, kanskje den ikke er så uvanlig, og at jeg bare henger veldig lite med i svingene når det kommer til planter. Gi meg hydrocotyle og hornblad, så skal jeg smile og være fornøyd i lange tider!
Denne skal jeg få med eg :o)

Tar i alle fall med noen Ancistrus sp, kanskje L144 også.

På utkikk etter reker, snegler og P. Salvadoris.
Husk at det er minimumslengde på mallene nå, Stine, så pass på at de er store nok. Kjedelig om de blir stoppet i mottaket.

Minner alle om at det allerede er mulighet for å bestille selgernummer! Ved å be om selgernummer bekrefter du at du har lest gjennom retningslinjene for auksjonen. Send navn, kontonummer og telefonnummer til loak@akvarieklubb.com, alle betalinger etter auksjonen vil bli gjort via nettbank.

Selv er jeg på jakt etter spennende Corydoras, men i og med at jeg kommer hjem fra klassetur til Birmingham dagen før auksjonen blir det spennende å se hva lommeboka rommer.

Det begynner også å dukke opp mange spennende premier til loddsalget, i tillegg til mye nytt akvarieutstyr kan jeg nevne et års plussmedlemskap på Akvaforum!
Selger ikke maller under 3 cm, så den biten er grei :o)
Men hva betyr 3 cm SL? Er det med eller uten hale?

Har jo 2 voksne L144 hunner til overs også, om jeg får fatt i de, så blir det med.
SL = Standardlengde (uten hale)
TL = Totallengde
Pumper
Husker jeg galt eller var det lite store pumper (eksterne) i fjor? Trenger det til 150-literen. Slik det er nu er det verdammte filteret tett hver fjortende dag.
Truls O. Bjørhei
Husker jeg galt eller var det lite store pumper (eksterne) i fjor? Trenger det til 150-literen. Slik det er nu er det verdammte filteret tett hver fjortende dag.

Var ikke mange, var rundt 3 - 4 eksterne som ble solgt om jeg ikke husker feil. Varierer veldig fra gang til gang.
Jeg hadde solgt et par utvendige om de hadde vært klare til da, men trenger dem litt lenger. Er uansett for små til karet ditt, vel og merke. Men jeg fyller nok opp fastprisbordet bra, har veldig mye som skal selges i forbindelse med bytte av reol
3 stk botia striata, suverene sneglespisere, tas med på auksjonen.
Hva
er det du tar med av karr/utstyr? Har akkurat byttet jobb og lurer litt på å sette opp et jobb-kar. Da må jeg jo ha foringsautomat i tillegg, men det får man tro skal gå greit.
Det vil være varmeunderlag i kassene med varmekjære fisker! Dette for å unngå fiskedød i posene eller svekket fisk. Dere kan derfor trygt ta med de varmekjære fiskene på auksjonen, disse vil få oppvarmet plass.

Truls O. Bjørhei
er det du tar med av karr/utstyr? Har akkurat byttet jobb og lurer litt på å sette opp et jobb-kar. Da må jeg jo ha foringsautomat i tillegg, men det får man tro skal gå greit. :)

Til auksjonen blir det noen 63L helglass, noen filtre og annet småtteri. Skal leite gjennom utallige pappesker med akvarieutstyr i dag for å finne fram ting til auksjonen, så kan oppdatere senere!
Tenkte kanskje å ta med noen koi, siden hagedamsesongen nærmer seg litt.
Dette vil være norskavlet koi etter japanske foreldre. Det vil antagelig bli noen Go sanka varianter (Dvs koi med fargene hvit, rød og sort )
Kanskje noen nye små invendige filtre også blir med
Fiske_Arne
Kanskje noen nye små invendige filtre også blir med :-)

Nye produkter vil selges på auksjonen, og ikke på fastprisbordet, så jeg anbefaler deg å ta dem med!
Har funnet fram to 63L helglass og en 43L ramme. Prøver å finne utstyr så disse blir komplette, men er folk mest interessert i ferdige "pakker" eller å kjøpe ting separat? Er da snakk om akvarium, armatur, filter, varmekolbe og annet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap