Bergen Akvarieklubb møte m/Hypancistrus foredrag av Erlend D. Bertelsen 30.5

I mai er det duket for enda et nytt foredrag, denne gangen med Hypancistrus i fokus. Foredrag vil bli holdt av vår lokale østlending og malle-ekspert Erlend D. Bertelsen.

Foredraget tar for seg hold og oppdrett av Hypancistrus arter, det blir info om hele 24 arter. Erlend vil også ta for seg hvordan man skiller de forskjellige artene fra hverandre.

Foredraget er basert på det som Erlend holdt i Tyskland under «The 2nd International L-Numbers Days» i fjor høst...så her kan det nok dukke opp en godbit eller to.

[External Image]

[URL=http://www.aquanet.tv/Video/332-l-welse-ohne-zukunft-die-2-internationalen-l-wels-tage-2011-in-hannover-1715-min ]Video fra 2nd International L-Numbers Days[/URL]
Da er plakat for neste foredrag klar for nedlasting, klikk på linken under og du kan skrive ut din egen A4 pakakat og henge opp på din lokale zoo sjappe...
BAK A4 plakat

[External Image]
Noen som tar med seg noe spennande til auksjonen?
Har lite spennende nå, da alt av ungfisk her i heimen fortsatt er på oppfôring eller fortsatt i eggform....

Men om noen skulle ha dafnie kulturer gående er jeg veldig interessert i det!
Trenger også en 5-6 eplesnegler om noen skal kvitte seg med noen til en billig penge... Farge og slikt er ikke viktig da de skal brukes til renholdsarbeidere og ikke avles på...
Kan ta med jegersnegler og sakura/kirsebær reker om noen trenger dette.

Har også en 250ltr akvastabil som går veldig billig. Ser annonse under marked her.

Om noen har bruk for en Fluval 2 eller Fluval 4+ kan jeg ta med det også.

Har også en 50w varmekolbe som er brukt i et par måneder.
Joggu meg glad jeg ikke kan komme på dette foredraget! NOT
Skulle gjerne vært der, da det hadde vært supert og lære mer om malleoppdrett!
Kos dere dere som skal dit
MVH Pål
Det kommer noen Hypancistrus på auksjonen.
Den som kommer får se.
Det var ett trevligt möte med ett intressant föredrag. Tack för det, Erlend!
Uppmötet var lite sämre - troligtvis på grund av det fina vädret.
Så det var väl lika bra att jag inte tog med några Corydoras habrosus till auktionen. Intresserade får höra av sig om de vill ha några "malle-ungdommer".
Takk for et fanntastisk foredrag. Nå kan jeg mye mere om hypancistrus-artene. Det var også et fantastisk møte! Ikke så mye som var på auksjon men det var jo spennende objekter L066-ene koser seg med litt reke:-P Har også fått litt artemia. Håper det blir fangstur for levendefor så de får litt mer spennende mat. Etter sommerferien blir det litt Black molly fra meg hvis noen ønsker.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap