Akvariemesse i Norge?

Blir det noen gang arrangert akvariemesser i Norge? Jeg ser bare auksjoner men for meg som den eventuelle kjøperen er messer mye mer attraktive.
Jeg tror at det er større utvalg der og man kan finne det man vil ha uten å måtte høre i timevis om ting som man ikke er interessert i.

Det er ikke noe galt med auksjoner for dem som liker de, men det hadde vært fint med noen messer også. Det er mulig at jeg tar feil men jeg tror at messer hadde vært mer populære enn auksjoner. Jeg hadde i hvert fall vært veldig interessert hvis det var noen.

Er det flere som har tenkt på det?
Hvorfor blir det arrangert auksjoner men ikke messer? Er messer vanskeligere å få til?
Hvem er det som kunne eventuelt arrangere en messe? Er det akvarieklubbene?
Hvorfor ikke?
Hadde vært veldig gøy, har tenkt mye på det selv, men det kreves at mange er med på jobben. Har vært på noen messer i Danmark, de får det til der, så det burde jo være mulig i Norge og.
Et samarbeid med flere akvarieklubber kanskje?
Ja, jeg tror nok at det hadde vært veldig populært. Det er jo mange som reiser helt til Danmark og Sverige så det hadde nok kommet mange hvis det var messer her i landet.
Er det virkelig så mye mer arbeid med messer enn med auksjoner?
Messer hadde vært veldig greit, lettere for oss med barn uten barnepass også da i alle fall noen auksjoner ikke ønsker barn i lokalet (skjønner det da det KAN bli uro).
Det er nok mange som synes det, at det hadde vært kjempefint med akvariemesser. Jeg håper at det kommer noen i fremtiden.
Dette er helt klart noe som klubbene kan se på og diskutere, men hva legger dere i "akvariemesse"? Hva forventer dere av en slik messe? Innhold? Aktiviteter? Beliggenhet? Varighet?
Om jeg skulle på en akvarie messe ønsket jeg å se:

Stand fra utstyrsleverandører Hardware.
Stand fra hobby op. som er gjør det selv folk.
Stand fra leverandører på fisk og planter
Stand med butikker som kunne vise litt hva de drev med.
Stand av akvarieklubber,
Stand av Sluttbrukere som har utmerket seg og kunne ha noe å tilby.

Foredrag om fiskehold.
foredrag om oppdrett.
foredrag om Sykdommer
Foredrag om dyrevenlighet.
Foredrag om DIY og tips og triks.

Stand med ekteskapsrådgivning
Rolf H
Stand med ekteskapsrådgivning

Helt klart veldig viktig
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap