Klubbmøte 27. februar (bergen akvarieklubb)

Velkommen til klubbmøte 27.02.2013, se klubbens hjemmeside for mer info…

Møtet avsluttes med en liten klubbauksjon som vanlig.

[URL=/kalender_item.cfm?id=2438]>> Les mer[/URL]
[External Image]

Støtt BAK og kjøp det offisielle kaffekruset, passer godt til svart kaffe eller en firdobbel espresso for de som trenger det under vannbytte. Krus i kvalitet med logo som tåler en tur i oppvaskmaskinen.

Kun kr 70 ved bestilling av Rune Drange
Gratis startkultur med mikroorm!
Oppdrettsansvarlig deler ut gratis mikroorm startkultur til betalende medlemmer av BAK på klubbmøtet 27 februar.

Skal klubben fortsette å gjøre det bra nasjonalt så må vi begynne allerede nå med dretting. Mikroorm er perfekt til alt fra guppy til corydoras og apistogramma. Mye lettere å få opp yngel på en sunn måte ved bruk av levendefôr i starten.

[External Image]
Er gått i gang. Mens jeg venter på at eggene til den femte oppdretten skal klekke, lurer jeg på hvor jeg skal få plass til de andre oppdretts prosjektene jeg kunne tenkt meg å forsøke.
Er ikke bare bare å finne plass til alle sammen når man plutselig sitter med en haug plastbaljer og bøtter rundt omkring for eggklekking, he he... Måtte plutselig rigge til en ny plastboks i går kveld for å klekke noen nye egg jeg ikke klarte å gå fra. Nå har jeg 8 klekkekar på hjemmekontoret på 10-30l, he he... Pluss alle akvariene som er der fra før.
Blir loddsalg på onsdagens møte og første premien blir en pose med 50+ kirsebærreker av god kvalitet. Så husk å ta med cash til både loddsalg og klubbauksjonen.
Som vanlig så kjører vi en klubbauksjon på slutten av kvelden . Skal prøve å ta med meg litt forskjellig fisk
Akkurat startet opp igjen etter ett par tre år pause, jeg kommer.
Er på jakt etter noen corydoras og l-maller, så håper noen har med noe godis...
Det dukker som oftest opp noe spennende på klubbmøtene våres
Kjekt med nye personer og
Inaktiv bruker
Lars Jamne
Velkommen til klubbmøte 27.02.2013, se klubbens hjemmeside for mer info… Møtet avsluttes med en liten klubbauksjon som vanlig. [URL=/kalender_item.cfm?id=2438]>> Les mer[/URL]

Så det er her jeg skal ta med lommeboken imorgen altså? =)

Jeg har tenkt en stund på å melde meg inn i BAK=)
Ja du er hjertelig velkommen . Blir god stemning og sikkert mye knask .
Tar med litt småting i morgen: Gul kurvciklider, 2x Dafnier, 2x javamose og 1x ferskvannstang. Kanskje noen Rili reker også...

Gratis startkultur av mikroorm til alle betalende BAK medlemmer på
møtet i morgen samt 50+ kirsebærreker i førstepremie på loddsalget.
Tar med meg litt corydoras , guppier og litt salvinia

Tror jeg skal klare å komme meg på møtet i morgen og hvis jeg får tid til å fange så tar jeg med meg noen Sakurareker og kanskje en trio med ungfisk av Betta Albimarginata.
Dette er ikke akkurat dagligdags fisk så mulig jeg setter en minstepris på de.
Håper du får det til i morgen... Synes du skal sette minstepris, det er med på å vise at det som selges ikke er dagligdags. Har selv gjort dette noen ganger og det funker. Noem ganger tar jeg heller med meg fisken/reker hjem igjen om ingen vil betale minstepris som jeg har satt til 50-60% av normal pris via Akvaforum.
Sant nok Lars og siden jeg ser at Midtun zoo nå har de inne til 299 for stykket (voksne fisk vel og merke) så gir jeg de ikke bort heller. Dette er forøvrig en ganske vanlig pris på diise Bettaene.Vil at folk skal vite at dette er fisk som ikke er helt vanlig da og at de er interessert i å ha de. Tar de heller med meg hjem igjen da
Blir luksus kake i dag også, så hvem vil sitte inne i vinterferien og sture foran TVNorge når man kan spise Zebrakake hos BAK?

[External Image]
Tar med meg en pose med corydoras duplicareus. Eget oppdrett. Utrolig flott cory.
Planter
Jag tar med mig planter:
Luwigia-kryssningen (L. arcuata x L. mullertii) med varning för Coryoras habrosus-egg.
Rotala rotundifolia (farge grön og rosa) och Limnobium laevigatum (flyteplante).

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap