- Hjem
- Forum
- Hva skjer?
- Maratonauksjon i drammen akvarieklubb (drammen akvarieklubb)
Maratonauksjon i drammen akvarieklubb (drammen akvarieklubb)
Postet 25.09.13 kl 00:41
Postet 01.10.13 kl 17:13
Postet 01.10.13 kl 17:41
Postet 11.10.13 kl 13:26
Hei alle sammen
Nå er det Drammen akvarieklubb sin tur til å ha maratonauksjon, så hold av den 20.oktober.
Vi i Drammen akvarieklubb ønsker alle velkomne til en hyggelig dag i Drammen
Vi har denne gangen prosjektor, da dette var et sterkt ønske sist. Kjekt at alle ser hva som er i posene, også de på bakerste rad.
Det anbefales at selger bruker gjennomsiktige poser, slik at objektet får vist seg frem.
Vi har gjort litt endringer fra sist ,vi prøver å lage en auksjon der både selger , kjøper og ikke minst fisk blir ivaretatt.
Fisk vil denne gangen bli mer skjermet, det vil bare være mulig å se objektene i de to første pausene.
Dette gjøres for at fisken ikke skal bli utsatt for kulde og åpne dører.
Trope-fisk er ikke lykkelig som frossen-fisk...
Nå er det Drammen akvarieklubb sin tur til å ha maratonauksjon, så hold av den 20.oktober.
Vi i Drammen akvarieklubb ønsker alle velkomne til en hyggelig dag i Drammen
Vi har denne gangen prosjektor, da dette var et sterkt ønske sist. Kjekt at alle ser hva som er i posene, også de på bakerste rad.
Det anbefales at selger bruker gjennomsiktige poser, slik at objektet får vist seg frem.
Vi har gjort litt endringer fra sist ,vi prøver å lage en auksjon der både selger , kjøper og ikke minst fisk blir ivaretatt.
Fisk vil denne gangen bli mer skjermet, det vil bare være mulig å se objektene i de to første pausene.
Dette gjøres for at fisken ikke skal bli utsatt for kulde og åpne dører.
Trope-fisk er ikke lykkelig som frossen-fisk...
Postet 12.10.13 kl 21:08
Info.
Minner om at det er maratonauksjon i Drammen søndag 20/10 kl. 12:00. Innlevering av objekter fra kl. 11:00.
Ungdommens hus 3. etg. Rett over gangen for klubblokalet vårt.
Auksjon.
Lotteri.
Direktesalgsbord
Kafeteria
Husk riktig pakking av fisk. Brødposer er dårlig egnet. Hvis du må bruke brødpose så må hjørnene tapes opp. Bruk da gjerne dobbelt pose. Mye luft i forhold til vann i posene. Gjennomsiktige poser er et “must”. Hvis ikke kan ingen se hva du selger og prisen blir deretter. Det er også viktig at ikke posene blir for kalde. Bruk isoporkasse under transporten eller pakk inn posene i avispapir. Det er en god regel å pakke fiskene på morgenen før auksjonen ikke dagen før.
De fleste planteposene samt annet småtteri skal selges på direktesalgbordet. Her må hvert objekt prises av selger. Sett på en egen etikett med salgsprisen. dette er det smart å gjøre på forhånd.
For å hindre at fiskene blir stresset og kaos i fiskemottaket kommer fiskemottaket til å være lukket for alle andre enn arrangøren frem til auksjonen starter. Det kommer til å være åpent for publikum i de to første pausene. Etter dette stenger vi fiskemottaket for publikum og dekker til posene for å holde på temperaturen. Vi ber om forståelse for dette da det har vært litt kaotisk de to foregående årene.
Vel møtt!
Ungdommens hus 3. etg. Rett over gangen for klubblokalet vårt.
Auksjon.
Lotteri.
Direktesalgsbord
Kafeteria
Husk riktig pakking av fisk. Brødposer er dårlig egnet. Hvis du må bruke brødpose så må hjørnene tapes opp. Bruk da gjerne dobbelt pose. Mye luft i forhold til vann i posene. Gjennomsiktige poser er et “must”. Hvis ikke kan ingen se hva du selger og prisen blir deretter. Det er også viktig at ikke posene blir for kalde. Bruk isoporkasse under transporten eller pakk inn posene i avispapir. Det er en god regel å pakke fiskene på morgenen før auksjonen ikke dagen før.
De fleste planteposene samt annet småtteri skal selges på direktesalgbordet. Her må hvert objekt prises av selger. Sett på en egen etikett med salgsprisen. dette er det smart å gjøre på forhånd.
For å hindre at fiskene blir stresset og kaos i fiskemottaket kommer fiskemottaket til å være lukket for alle andre enn arrangøren frem til auksjonen starter. Det kommer til å være åpent for publikum i de to første pausene. Etter dette stenger vi fiskemottaket for publikum og dekker til posene for å holde på temperaturen. Vi ber om forståelse for dette da det har vært litt kaotisk de to foregående årene.
Vel møtt!
Postet 13.10.13 kl 14:26
Hva kommer?
er spent på hva folk skal ha med seg på DAK sin maratonauksjon! Håper det kommer noen med litt større tetra arter og noen spesielle Danioer!
Postet 15.10.13 kl 10:04
Takk til drammen zoo center!
Vi takker Drammen Zoo Center for knallfine premier, besøk deres hjemme side for mer info!
Postet 15.10.13 kl 11:10
Takk til buddy gulskogen
Takk til Buddy Gulskogen for fine premier, mer info på deres hjemmeside
Postet 15.10.13 kl 11:12
Postet 15.10.13 kl 12:08
Hva kommer?
Er spent på hva som kommer på denne auksjonen jeg
Vet ihvertfall hva jeg ønsker å kjøpe:
C.Green Laser
L104
L144
og kjenner jeg meg selv rett så handler jeg altfor mye denne gangen også
Vet ihvertfall hva jeg ønsker å kjøpe:
C.Green Laser
L104
L144
og kjenner jeg meg selv rett så handler jeg altfor mye denne gangen også
Postet 17.10.13 kl 13:53
Jeg tar med for til fisk/yngler.
Har nå mikroorm og walter-orm som er til enda mindre yngler.
Super mat for små mager,og også til større fisk.
Har planer om å ta med red rili reker. Og som vanlig kommer de i en liten biotop med javamose.
Skal ha med et overskudd av planter
Bl.a echinodirus arter,moser ,flyteplanter
Har nå mikroorm og walter-orm som er til enda mindre yngler.
Super mat for små mager,og også til større fisk.
Har planer om å ta med red rili reker. Og som vanlig kommer de i en liten biotop med javamose.
Skal ha med et overskudd av planter
Bl.a echinodirus arter,moser ,flyteplanter
Postet 17.10.13 kl 14:29
Postet 17.10.13 kl 20:30
Postet 17.10.13 kl 20:57
Perfekt glenn!
Jenysina Onca du tenker på ? Det er veldig kult om du kommer med denne, jeg har bygd opp en liten stamme som er spredd rundt og vi trenger definitiv flere som bidrar med denne! NB husk denner er faktisk Gull i oppdrettskonkuransen!
Postet 18.10.13 kl 02:45
Postet 18.10.13 kl 07:57
Postet 18.10.13 kl 16:39
Postet 18.10.13 kl 16:53
Kjetil EJenysina Onca du tenker på ? Det er veldig kult om du kommer med denne, jeg har bygd opp en liten stamme som er spredd rundt og vi trenger definitiv flere som bidrar med denne! NB husk denner er faktisk Gull i oppdrettskonkuransen!
Det viset jeg ikke at det var gull, det var jo synd. 7 er bedre enn 1.
Postet 18.10.13 kl 17:53
Postet 18.10.13 kl 18:35