Maratonauksjon av fisk og planter (drammen akvarieklubb)

Storauksjon av fisk og planter.
Gratis arrangement ,alle kan kjøpe og selge


[URL=/kalender_item.cfm?id=2644]>> Les mer[/URL]
Riktig adresse er christian bloms gt.10
Vennligst merk feil i adresse
Moderatorer har ignorert min Mail om de kunne være så vennlig å endre til riktig adresse.
Jeg har ingen mulighet til å rette opp feilen selv
Salgs nummer og regler;)
bare lurte litt på regler dere har klarer ikke å finne det på siden deres for man salgs nummer før dagen eller for man det den dagen man kommer?
Kommer mer info når det nærmer seg,så følg med
Merk at riktig adresse er Christian Blomsgate 10 ( det het Colletsgt.10 før)
Du kan få selgernummer på forhånd,det gjør det lettere aksjonsdagen.
Mail sendes til :geir.bakken@ebnett.no for selgernummer før auksjonen stater.
Selgernummer kan også fås ved fiske mottaket på selveste auksjonsdagen.
Vi har to auksjoner i 2015,ved forhånds bestilling må det stå for hvilken auksjon selgernummeret gjelder for.
Gymnogeophagus sp. norte
Er det noen som skal ta med Gymnogeophagus sp. Norte?
Vi har enda ikke fått innmeldt fisk,men det kan godt være at det plutselig dukker opp.
Vil igjen minne om at adressen som står på førstesiden er feil ,AF vil ikke rette det opp.
Vi holder til i UNgdommens hus på Strømsø,der vi har vært så lenge jeg kan huske. Kommunen byttet gatenavn og riktig nå er :Christian Blomsgate 10 ( det het før Colletsgt.10)
hei

jeg kommer usikker på om jeg tar med noe denne gangen.

men vil komme med ønske.
*småprating under aukjsonen
kan dere vær så snill og ta dette opp???
var på LOAK igår søndag mye småprat bakerst, følte jeg ble mer og mer irritert der jeg satt, jeg var ikke den eneste for å si det sånn. de som sitter bakkerst hører ikke aukjonariusene så godt, tilogmed karen som satt bak, nevnte flere ganger at han ikke fikk med seg hva objektet var og han ikke hørte noe.

og til foreldre med småbarn,
hvis barnet begynner å kjede seg eller bli umulig vær så snill grip inn..

opplever dette stadig vekk..
Vi har prøvd å få bukt med støy under auksjonen.
I motsetning til noen år tilbake ,så har vi nå en annen løsning på lokalitetene som fungerer bra.
Før hadde vi kiosk og auksjon i samme lokale ,det har vi ikke lengre.
De som ønsker å prate og ha det litt sosialt under auksjonen,,kan tusle ut i naborommet der kiosken er. Vi holder på i mange timer,så jeg skjønner godt at en liten pause kan være ok.
Kiosk-rommet er et stort deilig rom med mange bord og stoler ,og ingen spiseplikt
Vi sees
1 uke igjen til Drammen Akvarieklubb sin maraton auksjon.
De som ønsker selgernummer i forkant av auksjonen kan sende Mail til Geir Bakken : geir.bakken@ebnett.no
Har masse Javamose og en del Javabregner samt noen Anubias. Om noen vil ha har jeg og andemat og skivesnegler. Muligens noen små malaysiske sandsnegler, og eventuelt også gule og miksa røde kirsebærreker, usikker på om jeg skal ha med noe annet (har Platy og ansistrus, der bare den ene har vokst seg større og fått skjegg, og stammer vel fra samme kull vil jeg tru, og ulike tetrar).

Kunne ønske meg ferskvannskuleskjell. Eventuelt noen snille og veldig små dverciklider som kan klare seg bra i en 60 liter, ev. andre fisk som passer der. Ev. noen snegler som ikke kryper ut av akvariet, formerer seg uhemmet og spiser opp alle plantene på et blunk

Javamosen kan vel legges i posen 2 dager før, er det andre ting som kan tas i poser før?
Er fint om auksjonarius forteller litt om artene, hvor de passer og hvem dem kan gå sammen med, eventuelt om selger skriver på som man kan lese før det går under hammer'n eller blir lest opp. Ellers tar man ikke sjansen på noe nytt, eller noen man er usikkre på om passer eller går i for eksempel mitt 60 liter selskapsakvarium, med en del planter. Ting tåler å bli gjentatt, om man ikke får meg seg hva som blir solgt med en gang kjenner man igjen beskrivelsen.
Kristian Str
Er fint om auksjonarius forteller litt om artene, hvor de passer og hvem dem kan gå sammen med, eventuelt om selger skriver på som man kan lese før det går under hammer'n eller blir lest opp.


Maraton Auksjon er vel meningen det skal gå fort. Selger kan jo skrive noe om firsken på salgsobjektet, men Auksjonæren brude kanskje forholde seg til å ha en auksjon som går fortes mulig
Vi anbefaler å printe ut info fra AF sine sider og hefte dette på posen.
Da er det ingen tvil for kjøper hva som er i posen,størrelse på akvariet og ikke minst vannverdier.
Posene kan sees de to første pausene ,etter det vil objektene skjermes.
I Drammen er auksjonarius flink til å informere om innhold i posene ,så tilogmed jeg som har drevet med hobbyen en del år får lære noe nytt hver gang.
Det er også lov å spørre oss i klubben i pausene om det skulle være spørsmål ang fisk eller utstyr.
får ikke selger nr ? sender dere ikke ut enda ?
blir med litt forskjellig herfra , Litt Neohetranda Elegans, Hetranda Formosa, Sort Neon , Noe skalarer, Kurvciklider og sikker noe annet Gleder meg !
Velkommen :)
Drammen akvarieklubb starter mottak av fisk klokka 1030
Auksjonen starter klokken 1200 og løper frem til alle objektene er solgt.
Det er mulig å se alle objektene i de to første pausene,etter det blir fisk skjermet med tepper og dører lukket for at innholdet i posene ikke skal fryse beina av seg.
Auksjonen går i 50 minutters intervall ,med påfølgende (røyke?) - pause før auksjonen starter igjen.
Fremvisning av objekter på storskjerm ,pakk helst fisk i fiske poser uten reklame. Da ser vi fisken best
Det er kiosk og eget lokale for dette. Forstyrrer ikke auksjonen i det hele tatt.
Ca.klokka 1600 er det loddtrekning ,
Alle velkommen til å selge og kjøpe.
Gratis inngang og gratis parkering.
-Adressen for dagen er Colletsgt.10 / Christian Bloms gate 10. Drammen kommune har endret gatenavnet, men klubben holder til på samme sted som før.
Begge navn skal være søkbare.

-Oppstart auksjon 1200
-Ta med isoporkasse om du har,posene blir i denne på fiskemottaket
-Kun frisk og rask fisk skal på auksjon
-Utstyr skal virke
-Fastprisbord som kan besøkes i pausene , selger setter pris
-Pakk helst i pose uten for mye reklame,da er det lettere å filme innholdet i posen og alle ser bedre på storskjermen
-skriv gjerne ut info om fisk/planter og heng på posen.Dette finner du på akvaforum.no
-Selgernummer må være påført på posen,samt fiskens navn og gjerne kjønnsfordeling
-Husk nok luft i posen
-Auksjonen avsluttes når alle posene er solgt
-Det er 20% provisjon
Minstepris på posene er kr.50.-
Husk å merke posen med selgernummer ,innholdet i posen og kjønnsfordeling hvis kjent.
Print gjerne ut info om fisken her fra akvaforum,og heng på posen.
Gleder meg, blir bra
Bare for å sjekke, hare vært non utbetaling fra auksjon til dem med bankontonummer enda? Jeg hadde selgernummer 11.
Hei.
Det er kasserer som ordner dette,men skal sjekke hvordan det ligger an med utbetalingene.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap