Storauksjon i Haugesund 19 nov. 2005

For å kunne få litt info om hva og evnt hvem som kommer til storauksjonen så legger jeg her ut en link der vi kan skrive hva vi tar med.

et forslag fra styret i HAK er at alle som skal selge fisk, skriver ut en side med fargebilde og info om fiskene og legger dette ved skjemaet ved innlevering. Bildene og listene vil bli lagt ut på egne bord for gjennomgang for de som kommer. Det bllir ikke mulig å se fiskene. Det blir for mye kaos og ikke minst stress for fiskene. Der må da være i selgers interesse å vise frem sine produkter best mulig.

Jeg har tenkt å ta med:

Ansistrus par
Ansistrus yngel
Indianer goby
Gibbiseps 2 stk på ca 12-14 cm.

Ca 20 kg sort fin sand.

Listen blir oppdatert senere

Mikkel
Bare et lite spørsmål..

Må man være medlem får å kunne delta på auksjonen?
Torjus
Bare et lite spørsmål.. Må man være medlem får å kunne delta på auksjonen?

Neida. Alle er hjertelig velkommen både som selgere og kjøpere
Jeg tar med:

Ett voksent par med Nanochromis transvestitus
Ett voksent par med Mikrogeophagus altispinosus
Ett voksent par med Pelvicachromis taeniatus "Bipindi"

Planter

m.m.

Tror jeg må reise for å kjøpe alle fiskene Bjarne har med.
Inaktiv bruker
Jeg tar med masse spennende:
Betta
Killi
Levendefødende

+ masse utstyr og akvarier

.....og godt humør

Svein
Jeg tar med reker Neocaridina sp. "Kees".
http://akvaforum.no/dyr.cfm?id=1112
Killi. F. g. nigerianus.
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=3032
Lasiancistrus sp. L-178
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=13725
Pseudolithoxus anthrax L-235
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=3937
+Masse planter.
Og hvis jeg klarer å meke meg over fjorden ,så er det disse artene i mine esker ;

Brachyrhaphis roseni
Brachyrhaphis hessfeldi
Brachyrhaphis hartwegi
Xiphophorus birchmanni
Xiphophorus signum
Xiphophorus alvarezi
Apistogramma sp.sunset 1 par
Apistogramma sp.Melgar 1 par
Apistogramma cacatouides 1 avlspar
Sommerfuglciclider 1 avlspar (meget pene langfinnede)
Må man "melde seg på" på noe vis, hvis man bare vil komme og titte og kanskje svi av noen kroner, og få med seg det interessante foredraget som skal være om Corydoras?

Jeg har sååå lyst å dra...men førerkort-løs som jeg er, blir det tog begge veier. Rimelig slitsom reise.
Men...Hmmmm....KAN jeg egentlig gå glipp av dette? Det høres jo så spennende ut!

Det er vel ikke noen som, mot formodning, skal ha med seg noen av disse....?

Apistogramma Trifasciata
Corydoras Concolor
Corydoras Adolfoi

Og selvsagt (øverst på ønskelista):
L-134
Tja, du er hjertelig velkommen Mona Men, det går dessverre ikke noe tog til Haugesund (enda) og det blir dessverre ikke noe foredrag om Corydoras heller denne gang, men om Killi Svein Antonsen skal holde foredrag!

Vil du likevel komme over fjellet er kanskje Haukeliekspressen et godt alternativ, men det tar jo noen timer. Fordelen er at den bussen stopper kun et par hundre meter fra auksjonslokalet
Ooopsann, Bjarne. Nå må jeg flire. Jeg tror jeg er helt på viddene her Satt vel helt bortreist i malle-tanker (kjøpt meg fire nye L-134 og er nyforelska!)

Jeg har planer om å reise til Porsgrunn, serru, for der er det auksjon og der er det Corydoras-foredrag med verdenskjente Ian Fuller! Dette er også den 19.nov.
Det var nok datoen jeg hang meg oppi.

Jeg synes det var litt pussig, ja, at du (som er fra Haugesund) skulle til Porsgrunn *knegg*
Jeg håper de som har med fisk, gidder å bruke fiskebasene her på forumet og skriver ut litt info om fisken samt bilder. Litt lettere for oss som ikke er veldig inne i den verdnen å finne fisk vi har lyst på.
Et bilde sier mer enn 1000 ord!

Det er hyggelig at det ser ut til å komme folk fra andre "distrikter" enn Haugalandet. Jeg gleder meg! Husk at dette er første auksjoen til HAK. Vi må lære dette litt.

Mikkel
Mikkel Thorkildsen
Jeg håper de som har med fisk, gidder å bruke fiskebasene her på forumet og skriver ut litt info om fisken samt bilder. Litt lettere for oss som ikke er veldig inne i den verdnen å finne fisk vi har lyst på.

Litt vel optimistisk der er jeg redd, Mikkel.

Jeg lager selv etiketter med bilde osv, men det er for å selge bedre(høyere pris) Dette er ikke normen. Det vanligste er kun artsnavn.
Vell... Da har jeg planer om å komme opp en tur, vis det ikke skulle bli noen andringer i planene.

Er det noen som skal ta med seg:
Vallisneria
Riccia
?

Mvh Torjus
Jeg vet det ikke er normen Håvard, men som du er inne på tjener dette til 2 formål. Selger vil/kan oppnå høyere pris, og flere kan bli interessert i fisken da de kan se hvordan de ser ut i virkeligheten. En blek, stressa fisk i en pose representerer sjelden arten skikkelig!

Det blir opp til selgerne å gjøre det beste ut av det for det blir neppe anledning til å se fiskene før auksjoen.

Mikkel
100% enig. Jeg gjør det utifra egne motiv, men du skal ikke regne med noe annet enn latinske artsnavn på fiskene. Det er og vil fortsatt være standarden fremover.
Jeg vil i allefall ta med en utskrift av fiskene jeg skal selge. Vil jo selvsagt oppfordre alle til å gjøre det.

Vi ser for oss at disse utskriftene blir lagt tilgjengelig på et bord med påført selgernummer. Da vil en både kunne se et bilde av fiskene samt se litt info om forhold denne fisken bør ha.
Torjus
Vell... Da har jeg planer om å komme opp en tur, vis det ikke skulle bli noen andringer i planene. Er det noen som skal ta med seg: [URLBLOCK1] [URLBLOCK2] ? Mvh Torjus ;-)

Vell?.. er det noen som skal ta med seg litt?

Torjus
Hvor lang tid tar det med snøgg båten fra Bergen ? Eller er det like greit å kjøre ? Jeg har vært der noen ganger, men husker aldri hvor lang tid jeg brukte... Kanskje dykkingen har satt sine spor

Killi er spennende ! Kor nørdete kan jeg bli.... For noen år siden himlet jeg med øynene over slike ting.
Tilfeldig bekjentskap
© Vidar Alfei
Reklame for plussmedlemskap