Hypancistrus zebra

Noen som vet hva disse ligger på i pris i butikken?De er jo såååå skjønne)
Aqua Zoo i Bergen hadde disse til 1100 kr. Tror de var 2-3 cm. Her oppe i nord har jeg ikke sett dem i de butikkene jeg har besøkt.
Bergen Akvarieutleie har 3-4cm str. til 1200kr.
Ikke billige fisker da men...
Sist jeg så de til salg i butikk i Oslo lå de på rundt 1400,-
Billigere!
Dyrt er det i "storbyene", selv her i oslo så jeg dem for 1200kr stk..
Men, 15 min kjøretur til Strømmen storsenter på Zoo`n der hadde de dem til kr 890kr stk..

Så, i stede for og bli lurt trill rundt kontakt heller forrentinger litt på utsiden av de store byene

Men, bare så det er sagt, har jeg hvert borti privat avlet L-46 til rundt 400kr stk så trenger ikke og koste det hvite ut av øya

mvh Kenneth

Denne tråden ble lagt ut for en kort stund siden, men disse fiskene selger som varmt hvetebrød på grunn av den store etterspørselen.
Det kan jo uansett være verdt å prøve dersom man er villig til å betale så mye for en fisk eller fem.
Svolp
Men, bare så det er sagt, har jeg hvert borti privat avlet L-46 til rundt 400kr stk så trenger ikke og koste det hvite ut av øya :) mvh Kenneth

Men hva får man til den prisen?
(og hvor får man det til en så lav pris?)
Svolp
Dyrt er det i "storbyene", selv her i oslo så jeg dem for 1200kr stk.. Men, 15 min kjøretur til Strømmen storsenter på Zoo`n der hadde de dem til kr 890kr stk.. Så, i stede for og bli lurt trill rundt kontakt heller forrentinger litt på utsiden av de store byene :) Men, bare så det er sagt, har jeg hvert borti privat avlet L-46 til rundt 400kr stk så trenger ikke og koste det hvite ut av øya :) mvh Kenneth

Meget tvilsomt. For et år siden så lå de på 5-600 stk privat. Prisen på disse er ganske lik med de som selger siden det ikke er så mange som driver oppdrett på disse.
Men siden du påstår dette kan du jo få sende meg en PM med adresse til de som selger for 400 kr stk Tror ikke før jeg får se det
Svolp
Men, 15 min kjøretur til Strømmen storsenter på Zoo`n der hadde de dem til kr 890kr stk..

2995 pr stk, 5500 for to. De er ca 1 - 1,5 år gamle

890 er for Peckoltiayngelen i karet ved siden av
Tror fortsatt de selges for 700,- privat (ca 3 cm store) i Fredrikstad.
Meget mulig, Bristol
Men isåfall ligger de lavere i pris enn noe annet sted i landet.
Regner med at disse ikke er F1 yngel som de i butikken??
Hvor gamle er de i Fredrikstad?
For info ta kontakt med Erlend Bertelsen. Det er han som selger de. Det eneste jeg vet er at de er fine, og at de har hatt det veldig bra så langt. Erlend har 2 par som legger egg, så skal man bruke de til oppdrett er det mulig å få yngel fra begge parene. Ganske greit Erlend Bertelsen
Grunnen til at jeg spør er at jeg syns 2-3cm høres veldig smått ut. Til info for de som tenker på å anskaffe H. Zebra, de bør være minst 6 måneder gamle, helst et år før man kjøper de. Både av hensyn til fiskens utvikling og ens egen glede av den.
Er en stund siden jeg så dem. Har ikke oversikt over om det er nye kull eller disse som er til salgs. Ikke målte jeg dem heller. Vil tippe de va ca 3 cm når jeg så dem.

Det jeg derimot VET er at de får ekstremt godt stell hos Erlend. (Som all fisken hans) Det går med noen timer og liter vann i uka, i akvarierommet hans for å si det sånn Sjekk med Erlend om du ønsker mer detaljert info.
De jeg kjøpte av Bergen Akvarieutleie i januar, var minimum 8 måneder gamle, men var ikke større enn 3 cm ved ankomst.
(Noen perfekte små eksemplarer som jeg satt ved karet og beundret i all stillhet)

Takker iallefall for tipset, Bristol - kan nok hende jeg sender ham en mail sånn rundt skattepengetider
Dahls Dyrerike
De kan skaffe VF på 6-8 cm.
Prisen er fra 2300-2500 per stk. Kommer ann på hvor mange du kjøper. Disse er garanter VF!!
Ingen dårlig deal det.

Han ene som leverer til Bergen Akvarieutleie selger ikke yngelen før den er min 7-8 mnd gammel. Bare til info
Jeg kjøpte 4 stykk av Erlend som forsvant i 720 literen. Jeg trodde først de var døde, men nå etter en stund har de begynt å komme fram. Artige små krabater
Jepp, Dahls dyrerike får inn vilfangede L046 til torsdagen, om en uke. Pris ca.2200-2300.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap