Hvor store må Ancistrusene være?

Hei. Hvor store/gamle må mallene være før de begynner å få yngel?
mine er 7-8 cm og har hatt yngler 2-3 ganger. Hannen må ihvertfall ha fått barter.
må hannen være større en hunnen?
nei hannen må ikke være større. Hannen og hunnen min er så og si like store. Poenget er at de må være kjønnsmodne, og når hannen får barter så er ihvertfall han klar Usikker på hvor lang tid det tar for yngler å nå kjønnsmoden alder. Har noen på 3-4 mnd nå og en av de begynner tydelig å få litt "dun" på leppa. Så det er ihvertfall en hann, er en til fra samme kull, den er litt mindre og ikke noen barter enda, håper det blir en hun.
Men det går en stor Hann i det samme karret og da har jeg hørt/lært at andre mindre hanner ikke utvikler skjegget pga skal ligne hunner for å slippe å bli "pønket" av den store "alfa"hannen. Men om det stemmer kan jeg ikke påstå 100%.
Men jeg hadde 3 store ancistruser i det ene karret, 2 hanner og 1 hun. Og den minste hannen hadde omtrent ikke barter, når jeg flyttet den andre hannen og hunnen over i et anet karr så begynte bartene på den andre å vokse, mulig det er tilfeldig, ikke vet jeg.
Har også 2 stk L144 og den ene av de begynner nå og få antydninger til barter, dem er 5-7 cm. Håper det er han og hun.
jeg har 3 ancistrus. en hunn på 11 cm, en hann på 7 cm og en hunn på 7 cm. hannnen har fått barter for leenge siden da jeg kjøpte han. februar kanskje...
har du en hule de/han liker så skulle de ha ynglet for lenge siden. Men det er det rare med dyr/fisker finnes ingen fasit. Men som sakt yngla kommer nok bare du har hule og masse tolmodighet.
har masse huler da:P den store hunnen liker seg i en kokkosnøtt. enten inni nøtta eller oppå den. kan komme ut og ta en algetabelett en gang i blant
Yngel på Ancistrus
Er de kjøpt samtidig? Slik at du er helt sikker på at det er samme art? Det finnes utrolig mange typer som ligner mye på hverandre. Flytter du ofte på innrednigen? De vil ofte finne seg et favorittsted hvor de ønsker å legge eggene sine. Har de muligheter til å rote skikkelig i sanden? Det gjorde alltid mine i forbindelse med lek. Hva har du ellers i akvariet? Praktbotia er notoriske eggrøvere, for eksempel. Ut fra størrelsen burde det ikke være noe problem å få dem til å yngle i alle fall.
Tilfeldig bekjentskap
© Svenn Rune Seljeseth
Reklame for plussmedlemskap