gibbiceps malle med belegg!???

Inaktiv bruker
---------------*----------------------
-------------*,,,*. ----------------
------------*,,,,,,* --------------
---*-*-*-*,,,,,,,,,,*-*-*-* ---
----*,,,,,,,,(.)-(.),,,,,,,,* -----
------*,,,,,,( ',' ),,,,,,* -------
-------*,,,()!hei!(),,,,,* -----
-----*,,,,,,,(_)-(_),,,,,,,* ----
---*-*-*-*,,,,,,,,,*-*-*-* ----
-----------*,,,,,,* ---------------
------------*,,,* -----------------
-------------*,*--------------------
--------------*-----------------------
Har en gibbiceps på snart 15 cm som etter omplassering fra tidligere eiere med altfor varm vann,begynte å utvikle et blekt flekkete belegg på kroppen,det ser ikke bra ut..hva i svarte skal en stakkar gjøre,er livredd den digre malla skal dø,syns den er kjempefin!!
hva var "alt for varmt" hos forrige eier?
Inaktiv bruker
vil vel tippe..
vil vel tippe 35-36 varmegrader..tappet vannet de hadde over i 30 liters dunker,når jeg tok på plasten var d varmerer enn mine hender,så hvertfall over 30 grader var det..

Det kan være en reaksjon på det varme vannet slik at det er en soppinfeksjon. Jevne og gode vannbytter kan være med på å hjelpe malllen til å bekjempe dette.

Ble litt i stuss over bildet siden det tilhører Holger/Tone, har du innhentet tillatelse til å benytte det?.
Inaktiv bruker
eeeh...
Bej litt satt ut her,eg tenkte overhode ikkje på nåkka tillatelse,eg tenkte bære å vise samme art eg snakka om..e d så hårsårt kajn eg vel glatt slette det...må vel høre me dyrebutikken om soppbehandling..takk førr svar!
Det enkleste er å linke til bildene vi har i vår fiskebase. Dette kan man gjøre ved å søke på fisken. Jeg søkte på Gibbiceps oppe i "søk i alt av innhold". Da fikk jeg fem treff og jeg klikket på linken: "Du fikk 5 treff i fiskebasen >"

Så får du opp de fem treffene og i stedet for å klikke på "Glyptoperichthys gibbiceps" høyreklikker man og velger "Kopier snarvei"

Så er det bare å velge Lenke til venstre her og benytte Ctrl+v(lim inn) og man får en så kjekk sak under.



På denne måten unngår man å "tyvlåne" andre sine bilder .

Når det gjelder malla så se om det ikke nytter med litt godt og jevnlig vannbytte før du vurderer å medisinere den. Medisin benytter man bare når ikke noe annet fungerer. De fleste medisinene vil ta knekken på bakteriekulturen i filteret.

Inaktiv bruker
oki
Takker for svar,ska prøve det..Go helg!!!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap