Hei, og god dag !!
Den 12/6 holdt HAK (Haugaland Akvarieklubb) klubbauksjon, og jeg ble den lykkelige eieren av en L-183, Blå antennemalle =)))
Det er den første L-mallen min, og jeg er blitt utrolig fascinert av den allerede.
Nå går den i et karantenekar (54 literen) med mesteparten av de fiskene som jeg kjøpte på auksjonen.
I begynnelesen var den velldig sky =( Den holdt seg for det meste bak den innnvendige pumpen. Men nå etter 1 uke i 54 literen ser jeg ham fremme nesten hver dag, og det er jeg glad for.
Nå har jeg også satt et navn på ham: Blåmann =))
Det er en hann på 8,5 cm, men den er ennå ikke utvokst
Jeg har noen forbindelser som skal skaffe meg noen damer til ham, og det gleder jeg meg til. Kanskje jeg får oppdrett på dem Det får tiden bare vise !!
Jeg ga vell 160,- eller 180,- for den. Dessverre har jeg glemt hvor mye jeg ga for den =(
54 literen vet jeg er for liten til mallen, men jeg skal flytte den til 98 literen etterhvert, senere til et større kar
54 literen er innredet med en overvekt av røtter, og litt planter.
Hvilket for skal jeg gi denne L-mallen ?? Nå gir jeg den spirulina-tabletter, men jeg regner med at det ikke er nok
Skal jeg satse på grønnsaker til denne også ?? Sånn som agurk, blomkål, squash, brokkoli, erter osv. =))
Er det noe spesielt som jeg må vite om den Blå antennemallen, så er det bare å nevne det her
Mvh Maren aka Akvafreak =))