Hypancistrus Zebra L-46

Får 5 stk iløpet av uka... *gleder seg*
Men lurer litt på om disse kan tenkes å spise (levende) kirsebærreker? Og hva andre brukere av dette forum bruker å gi dem av mat?
*misunnelig*
Her er en fin artikkel om dem:
Den artikkelen har jeg pent printet ut
Men den gir ikke svar på de to spm jeg her stiller.... hehe
Ørjan Rasmussen
Får 5 stk iløpet av uka... *gleder seg* Men lurer litt på om disse kan tenkes å spise (levende) kirsebærreker? Og hva andre brukere av dette forum bruker å gi dem av mat?

Har faktisk aldri prøvd levende reker til zebraene mine, men de elsker biter av slike reker som vi pleier å spise. (NB - må skylles, men det vet du sikkert)

Ellers får de så og si alt mulig - jo større variasjon, desto bedre!
Eksempler jeg kommer på i farten:
Rå fisk, krabbe, kyllingbryst (sjeldent), squash, rekepellets, spinat, agurk, malletabletter, flakforrester etter tetraene, etc.

De spiser stort sett alt så lenge de får matro.

Lykke til med de nye zebraene!!
Har 30-40 reker i det karet. De blir vel enten mat eller flinke rengjørere.... ingen med erfaring? Takk for mattips, Malldrian =)
Hvor får man kjøpt Hypancistrus Zebra? Eventuell hva koster dem?
Så noen på en butikk her om dagen ... til 6900 tror jeg det var
Hans Rune Bø
Så noen på en butikk her om dagen ... til 6900 tror jeg det var ;-)

DU fleiper sant??? 6900 Kroner?
Hans Rune Bø
Så noen på en butikk her om dagen ... til 6900 tror jeg det var ;-)

Hvor da??
så dem på akvariemagasinet til kr3500 ca 4cm
Ørjan Rasmussen
Får 5 stk iløpet av uka... *gleder seg*

og hvor mye måtte du betale for de?
1000,- per stk. Har fått bekreftet både per mail og av egen erfaring at zebraen ikke rører rekene
Hvorfor koster Zebraen så mye?
er vel sjelden eller noe da.....
Fordi den er truet og sjelden. Så vidt jeg vet, er det 3 oppdrett registrert i hele Norge for i fjor. Det er også forbudt å fange vill zebra fordi den er truet der den kommer fra, Xingu i Brazil...
Hehe, ja... antakeligvis Høyer`n

Okei Ørjan, kul fisk du har fått deg
Gud jeg skal skryte den gangen jeg kjøper meg en sånn..¤ler¤ Noen som vet om de er vanskelig å få oppdrett på? D er vel ikke helt enkelt å finne kjønnene på de heller?
De er ganske lett både å drette og å skille kjønn på. Men de vokser sakte...
Det er flotte maller.

Fant en annonse i danmark, en som selger sitat;

"L46 Zebra, 18 Zebra maller Vildtfangede fuldvoksne alle i str. 7-12 cm. En ægte avlsgruppe som årligt laver 80-120 unger. De er skide dyre men her kan du også avle fra dag nr. 1. Prisen er fast "

Og den faste prisen er Kr. 20 000,- for alle.

Skulle ikke brukt feriepengene på oppusning.
*sikle*

Thomas
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap