Pleco fra Tropehagen Zoo

Tja det meste står jo i infoen om fisken (som forøvrig er ett direkte klipp fra fiskebasen vår, hmmm)
Har selv en slik en i min 375L, og den er egentlig alt for stor til dette karet. Desverre er det ikke lett å få omplassert slike fisk i området mitt, ellers ville den aldri gått der.

Mitt klare svar til deg er: ingen slike i en 300L. Det finnes ufatterlig mange vesentlig vakrere maller enn denne på markedet!
Tusen takk for svar...

Noe forslag Frank til hvilken type eg kan ha og evt kor mange?

Eg rekner med eg får fylt vann i karet i neste uke og noen planter til å begynne med, så begynner eg med noen maller.
Hvilke maller du skal ha, kommer selvsagt ann på hvilke vannverdier du vil holde i karet, og til en vis grad, hvilke fisker mallene skal bo sammen med.
Om du skal ha maller som renholdsarbeidere, eller "bare" som fisk, spiller også en rolle

Om det er algespisende maller du er ute etter, ville jeg bare gått for ansictrus. Enkel malle å få til på alle måter, samtidig som den gjør jobben.

Om det er vakrere maller, som ikke har en spesielt stor nytteverdi i karet (med tanke på renhold), er det kjempemasse å velge blandt. Blir mye smak og behag. Selv liker jeg godt L049. Har hatt ett par av disse i mange år nå, uten noen form for problemer. Vokser svært sakte også, så jeg mistenker at denne blir gaaamel Tror mine har strekt seg en cm på 4 år eller noe sånt
Ta en titt i L-nummer-lista vår, så finner du garantert noen maller du faller for
takk for hurtig svar...

Tar en titt, så får eg sjå litt på kva eg trenger...

Må ha noen som "rydder" i bunnen.

Ha en fin dag...
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap