Malle - Tanganyika?

Hvilken malle går sammen med feks. sneglehus lekere som Lamprologus Occelatus? Går L144 sammen med de eller andre?
Selv har jeg Ancistrus sp. og Gibbiceps i mitt Tanganyikaakvarium uten problemer. Fisken trives som bare det. Vet også om flere andre med disse mallene i et Tanganyikabiotop.
Kristian
Selv har jeg Ancistrus sp. og Gibbiceps i mitt Tanganyikaakvarium uten problemer. Fisken trives som bare det. Vet også om flere andre med disse mallene i et Tanganyikabiotop.



Vil ikkje ancistrus ta yngel dersom det kommer yngel på tanganyika cicklidene?
Jeg har fått yngel på Neolamprologus multifasciatus med 5 Ancistrus i akvariet. Riktig nok har jeg ikke en sverm av yngel, men det kommer nok av at Sitronciklidene konstant er på jakt.

Ancistrusene tar nok ikke frittsvømmende yngel, men egg tar de nok gjerne. Hvis de kan få tak i noen. Noe de trolig ikke gjør i små sneglehus som et par foreldre vokter med livet. Ciklider fra Tanganyikasjøen er veldig gode foreldre.
Kristian
Jeg har fått yngel på Neolamprologus multifasciatus med 5 ancistrus i akvariet. Riktig nok har jeg ikke en sverm av yngel, men det kommer nok av at Sitronciklidene konstant er på jakt. Ancistrusene tar nok ikke frittsvømmende yngel, men egg tar de nok gjerne. Hvis de kan få tak i noen. Noe de trolig ikke gjør i små sneglehus som et par foreldre vokter med livet. Ciklider fra Tanganyikasjøen er veldig gode foreldre.


Takk for gode svar Kristian!

Da satser eg på å ta noen av L144 over i Tanganyika karet...
Du får prøve det. Håper det går bra! Kan ikke garantere at det går, men jeg ville prøvd det. Et annet medlem her på Akvaforum har et Malawiakvarium med L-maller.
Det ser ut til å gå bra.

Lykke til!
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap