Ancistrus på rygg?

Min nyinnsatte ancistrushann ligger på rygg halveis ut av ei kokoshule.Gjør de dette,eller ligger de normalt rettveien?
Den puster og rører på seg.

Den lider kanskje av generell slapphet

Dette er ikke unormalt, de fleste L-maller ligger i alle mulige posisjoner. Hvis den fortsatt gjør det når det er mat i karret er det mer betenkelig.
Det er ikke det at han ligger å vokter egg? Ansictrussen jeg hadde, lå alltid med fremste delen av kroppen ut av nøtta, på rygg, og viftet for harde livet når han voktet egg (noe han gjorde konstant, grisegutten )
Jeg har sett et par ganger at mine har gjort det samme, som om han (eller hun) sover. Meningen var opprinnelig å sitte sugd fast opp-ned under en rot eller noe, men så løsner den og ligger der på ryggen og "sover" en stund. Merkelige greier, men den kvikner til igjen etter kort tid og setter i gang med sine vanlige gjøremål som normalt.

De to gangene jeg har sett det, så har fiskene vært veldig, veldig mette med store stinne mager Etter servering av squash eller agurk for eksempel. Kanskje en middaglur som ble ekstra dyp søvn?
Takk alle for beroligende svar.
Jeg holder meg foreløpig fast i teoriene deres,og haåper alt er som normalt,for Bartolomeus som han heter,er jo bare såååå søt
Tilfeldig bekjentskap
© Bjørn Hallberg
Reklame for plussmedlemskap