L204

Litt usikker på denne fisken, men har 4 stk. Men er usikker på hva slags mat de ønsker seg. Forstår det slik at de er herbivore, men spiser de KUN på røtter? De virker lite interessert i det meste annet jeg gir dem...
Leste faktisk en artikkel om L-204 i Svenske mal biten som er medlemsbladet til goc Guardiens of catfish, der står det følgenede "det hender dom gnagar hål i kanoter". De forer med rekemix, malletabletter,cyclops og frosne "kraftdjur", regner da med de sikter til artemia. Men dette er spesielt for å trigge til lek. De annbefaler lengre perioder med bare røtter siden tarmsystemet er tilpasset mat med lavt næringsinnhold. Har selv 8 panaque maccus, de er ikke så ivrige i matfatet de heller, gnager røtter og griser noe infernalskt.
Kräftdjur, mener du? Kräftor er kreps på svensk. Antar de mener "krepsdyr", altså små og store skalldyr av div. slag, kanskje? Og artemia er jo forresten også et slikt.

Hilsen en tidligere Sverige-emigrant
Takk for svar
Men hva er "kanoter"? Som finnmarking er svensken min svært dårlig..
Kanot er rett og slett en kano, en slik du padler i
Aha, da er jeg med!
Har nå 4 F1 på 4-9 cm og 4 VF på 8+ cm... blir ei herlig sammensatt gruppe...
mona o
Kanot er rett og slett en kano, en slik du padler i :-)


Så pass på å holde kanoen din unna akvariet Orre Haha
Svært liten del av min kano som får plass i mine akvarier, men...
Antar det er snakk om "indianer"-kanoer laget av tre de gnager hull på?
Orre
Antar det er snakk om "indianer"-kanoer laget av tre de gnager hull på?

Selvsagt
Der disse mallene kommer fra, Amazonas-jungelens elver, lager de innfødte kanoer av uthulte trestammer og padler rundt i dem. Når de legger til ved elvebredden, drar de dem halvveis opp på land, andre halvdelen er på grunna i vannet. Evt fortøyer de den bare. Og der er det mallene kommer inn i bildet. Det er utmerket dødt treverk for disse mallene å gnaske på, når kanoene ligger slik

Sånn er det Comprende? ))
Tilfeldig bekjentskap
© Frode Storheim
Reklame for plussmedlemskap