Malle døde kjapt :(

Kjøpte meg idag 2 stk maller på dyrebutikken på storo senteret. Fikk ikke helt med meg åssen type maller det var,men fikk beskjed om at disse passet bra for mitt akvarie(60L). Testet også vann verdiene før jeg kjøpte, alt var ok og slik det skulle være.

Etter å ha latt posen ligge i akvariet i ca 30min, så begynnte jeg å hele på vann fra akvariet,holdt på med dette i ca 1t 50min. Slapp så mallene fri, den ene la seg på bånn og tok det rolig, den andre ble helt rabiat og svømte overalt, datt ned på ryggen,lå på ryggen en stund o.s.v

Plutselig så bare la den seg på siden og ble der, sluttet og puste,og er nå død. Den andre har det tilsynelatende bra enn så lenge.

Noen som vet hva dette skyldes?

Gjorde akkuratt som jeg ble fortalt på butikken.
jeg vet ikke
hvor lenge posene bør ligge i akvariet før man slipper dem oppi men jeg har fra 10 -30 min.....og jeg har ikke mista noen enda.....Og jeg tømmer oppi direkte.......*ugh*
Men GÅ til butikken med dine døde maller og kvitering så order nok dette seg.....

Min butikk har 7 dager garanti
Ta med vannprøve (ikke ha fisken oppi den) om du går tilbake til butikken med den døde fisken.
Hvilken malle var det? En sugemalle, eller en pansermalle?

Sistnevnte skiller ut gift når dem stresses, og bør derfor ikke utsettes for mere stress en nødvendig. Det er derfor en fordel å foreta en rask avklimatisering, gjerne i mørke omgivelser.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap