besj?????????

er det bare biter av røttene som ligger på bunn i karret mitt?(røttene er gammel), eller besjer ancistrusene vannvittig mye?
noen som vet
Begge deler. Av og til løsner det en liten treflis her og der på røtter. Og Ancistrus skiter noe sinnsykt. Men deres etterlatenskapet skiller seg fra treflis på mer enn en måte...
Treflisene ser ut som treflis, og Ancistrusenes.... vel, som en "kabel" i miniformat

Jeg har en enkelt Ancistrus i en 250 liter. Han er voksen. Han var første fisk i karet, og gikk der alene under innkjøringsperioden i noen uker. Og jeg må si jeg ble regelrett sjokkert over de mengdene den ene fisken greide å produsere. Siden han var alene, visste jeg jo at det kom fra han og ingen andre.
Det er det karet jeg må slamsuge oftest og mest i, for han alene produserer mer enn 30 tetraer gjør...!
da er det sikkert besj, ser ut sånn som guppy besj men det er jo så mye. støvsugde på søndag å nå ser det helt #@€*¤£ ut!!!!
4ancistrus og 20 neon oppi.
Overskrift skal startes med stor forbokstav og beskrive innholdet eller spørsmålet i tråden. Ikke no bigdeal, men dog viktig for oss som skal lese og besvare

Det er slik med ancistrus at dem spiser og skiter mye. Dette tyder på at den er frisk og har det bra. Et alternativ til hyppig slamsuging er større og kraftigere pumper og filtre. Selv synes jeg at overdimensjonerte filtersystemer gjør hobbyen lettere, men det spørs jo litt hva slags fisk man holder. Kraftig strøm i vannet er ikke alltid ønskelig.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap