- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Finnes albinovariant av L-144/Gul Ancistrus ??
Finnes albinovariant av L-144/Gul Ancistrus ??
Postet 18.09.06 kl 20:00
Postet 18.09.06 kl 20:04
Det finnes en albino variant av vanlig ancstrus sp. Oppdrettvariant som du sier er dette en albino, det ser du på de røde øynene. Denne kalles ofte for gul eller gold ancistrus. L-144 er ikke den samme, den skiller seg ut med de mørke øynene. Så det er to forskjellige.
Postet 18.09.06 kl 20:29
Postet 18.09.06 kl 20:48
Hos alle dyrearter kan det fra tid til annen oppstå et tilfeldig albino-individ. Hos noen arter ser det ut til at denne albinismen er mer arvelig enn vanlig, og de lar seg drette frem som egne fargevarianter i stort antall (albino-Oscar, albino Corydoras aenus, albino Ancistrus...osv)
Så, svaret må vel bli at ja, det kan finnes et og annet individ av L-144 også som er albino. Dvs de mangler sort pigment i øyet og har derfor røde pupiller.
Meg bekjent er imidlertid ikke dette noe som er vanlig, og iallefall ikke noe man har drettet på.
Og.... Hva er vitsen egentlig? Man har jo den vanlige oppdretts-Ancistrusen, som finnes i hopetall i albinovariant. Disse to ville blitt så like, så jeg vet ikke om noen hadde sett forskjell, engang.
PS! Du er klar over at L-144 og den vanlige oppdrettsvarianten av Ancistrus er to ulike fisk...?
Ancistrus sp. finnes i brun og i albino. Den har da røde øyne og mangler helt fargepigment.
L-144 finnes i gul eller gulhvit, og har sorte øyne. Det er altså ingen albino.
Så, svaret må vel bli at ja, det kan finnes et og annet individ av L-144 også som er albino. Dvs de mangler sort pigment i øyet og har derfor røde pupiller.
Meg bekjent er imidlertid ikke dette noe som er vanlig, og iallefall ikke noe man har drettet på.
Og.... Hva er vitsen egentlig? Man har jo den vanlige oppdretts-Ancistrusen, som finnes i hopetall i albinovariant. Disse to ville blitt så like, så jeg vet ikke om noen hadde sett forskjell, engang.
PS! Du er klar over at L-144 og den vanlige oppdrettsvarianten av Ancistrus er to ulike fisk...?
Ancistrus sp. finnes i brun og i albino. Den har da røde øyne og mangler helt fargepigment.
L-144 finnes i gul eller gulhvit, og har sorte øyne. Det er altså ingen albino.
Postet 18.09.06 kl 22:02
Endret: 18.09.06 kl 22:07
Postet 01.10.06 kl 01:27
Postet 01.10.06 kl 02:19
Postet 01.10.06 kl 02:37
Inaktiv bruker

Du imponerer meg Mona, din kunnskap er helt så jeg blir stum. Er,eller når blir du moderator........mona oHos alle dyrearter kan det fra tid til annen oppstå et tilfeldig albino-individ. Hos noen arter ser det ut til at denne albinismen er mer arvelig enn vanlig, og de lar seg drette frem som egne fargevarianter i stort antall (albino-Oscar, albino Corydoras aenus, albino Ancistrus...osv) Så, svaret må vel bli at ja, det kan finnes et og annet individ av L-144 også som er albino. Dvs de mangler sort pigment i øyet og har derfor røde pupiller. Meg bekjent er imidlertid ikke dette noe som er vanlig, og iallefall ikke noe man har drettet på. Og.... Hva er vitsen egentlig?:-) Man har jo den vanlige oppdretts-Ancistrusen, som finnes i hopetall i albinovariant. Disse to ville blitt så like, så jeg vet ikke om noen hadde sett forskjell, engang. PS! Du er klar over at L-144 og den vanlige oppdrettsvarianten av Ancistrus er to ulike fisk...? Ancistrus sp. finnes i brun og i albino. Den har da røde øyne og mangler helt fargepigment. L-144 finnes i gul eller gulhvit, og har sorte øyne. Det er altså ingen albino.
Postet 01.10.06 kl 05:17
Postet 01.10.06 kl 18:34
Postet 01.10.06 kl 19:49