Finnes albinovariant av L-144/Gul Ancistrus ??

Heisann !!

Det jeg lurer på står i overskriften av denne tråden

Mvh Maren =))

akvafreak
Heisann !! Det jeg lurer på står i overskriften av denne tråden ;) Mvh Maren =))

Mener det finnes ja..Har jeg rett? noen?
Det finnes en albino variant av vanlig ancstrus sp. Oppdrettvariant som du sier er dette en albino, det ser du på de røde øynene. Denne kalles ofte for gul eller gold ancistrus. L-144 er ikke den samme, den skiller seg ut med de mørke øynene. Så det er to forskjellige.
Rett det som Bengt sier. Albinoen er en "vanlig"oppdrettsvariant.
Og L144 er en egen type.
Hos alle dyrearter kan det fra tid til annen oppstå et tilfeldig albino-individ. Hos noen arter ser det ut til at denne albinismen er mer arvelig enn vanlig, og de lar seg drette frem som egne fargevarianter i stort antall (albino-Oscar, albino Corydoras aenus, albino Ancistrus...osv)

Så, svaret må vel bli at ja, det kan finnes et og annet individ av L-144 også som er albino. Dvs de mangler sort pigment i øyet og har derfor røde pupiller.

Meg bekjent er imidlertid ikke dette noe som er vanlig, og iallefall ikke noe man har drettet på.
Og.... Hva er vitsen egentlig? Man har jo den vanlige oppdretts-Ancistrusen, som finnes i hopetall i albinovariant. Disse to ville blitt så like, så jeg vet ikke om noen hadde sett forskjell, engang.

PS! Du er klar over at L-144 og den vanlige oppdrettsvarianten av Ancistrus er to ulike fisk...?

Ancistrus sp. finnes i brun og i albino. Den har da røde øyne og mangler helt fargepigment.

L-144 finnes i gul eller gulhvit, og har sorte øyne. Det er altså ingen albino.
Hei! Lurte litt på dette med albino ancistrus sp....
En venninne av meg har en hann av denne typen, men må man da også ha albino hunn for å få noe oppdrett på disse?
MayA
Hei! Lurte litt på dette med albino ancistrus sp.... En venninne av meg har en hann av denne typen, men må man da også ha albino hunn for å få noe oppdrett på disse?

det bryr de seg ikke om så lenge de kan få seg no
Inaktiv bruker
mona o
Hos alle dyrearter kan det fra tid til annen oppstå et tilfeldig albino-individ. Hos noen arter ser det ut til at denne albinismen er mer arvelig enn vanlig, og de lar seg drette frem som egne fargevarianter i stort antall (albino-Oscar, albino Corydoras aenus, albino Ancistrus...osv) Så, svaret må vel bli at ja, det kan finnes et og annet individ av L-144 også som er albino. Dvs de mangler sort pigment i øyet og har derfor røde pupiller. Meg bekjent er imidlertid ikke dette noe som er vanlig, og iallefall ikke noe man har drettet på. Og.... Hva er vitsen egentlig?:-) Man har jo den vanlige oppdretts-Ancistrusen, som finnes i hopetall i albinovariant. Disse to ville blitt så like, så jeg vet ikke om noen hadde sett forskjell, engang. PS! Du er klar over at L-144 og den vanlige oppdrettsvarianten av Ancistrus er to ulike fisk...? Ancistrus sp. finnes i brun og i albino. Den har da røde øyne og mangler helt fargepigment. L-144 finnes i gul eller gulhvit, og har sorte øyne. Det er altså ingen albino.
Du imponerer meg Mona, din kunnskap er helt så jeg blir stum. Er,eller når blir du moderator........
Eika
det bryr de seg ikke om så lenge de kan få seg no

Det var bra, for da skal jeg si til henne at det er bare hun skaffer seg en ancistrus hunn, så dukker vel egga/yngeln opp etterhvert Takk!
biggen
Du imponerer meg Mona, din kunnskap er helt så jeg blir stum. Er,eller når blir du moderator........

He-he, nei, langt i fra.
Moderatorer er litt mer...æh..... "diplomatiske" enn jeg er
Men takk for komplimentet, det var hyggelig sagt.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap