Tarmsopp? Moodfekker, stressflekker? Hva er det?

Min gibbiceps på 7 1/2 cm har fått litt ujevnt mønster på sidene. Han har liksom et mønster av oransj og svart, men så er det på sidene litt mer lysegrått, blekt område som ikke hører til mønsteret. Jeg merker også at han er litt slapp om dagen. Noen som vet hva dette kan være? Kan det være noe vokseflekker eller noe? Unnskyld, men jeg er helt blank på dette område og vil det beste for min ganske nyinnkjøpte fisk.
(Vet ikke om dette skal i maller eller nybegynner eller sykdom eller hva, men det er vel ikke så farlig.)
Noen som vet hva dette er eller har/ har hatt dette? Jeg er glad i svar!
I går kveld var det litt værre. ca 70 % av kroppen hans var grått ug ujevnt, men nå nettopp var det nesten helt perfekt mønster på ham i flotte svarte og oransje farger. Er det bare noe som kommer og går helt normalt eller er det noe som varierer etter hva slags humør han er i eller hva? Er det ingen som har hatt det før (altså på malla si) eller ingen som kan si noe om det? Jeg er fortsatt glad i svar!
Stress og humør spiller en stor rolle for hvordan fiskene ser ut Så det er nok her svaret ligger, så det er jo ikke noe særlig å bekymre seg over.

Men om problemet blir langvarig, bør du tenke over om det er noe du kan gjøre for at fisken skal få opp humøret, og slippe stress
Stress og langvarig hengeleppe er ikke noe som er bra for noen
Takk for svar Frank. Får håpe det blir bedre når han for gått seg til oppi der da Ellers lister jeg opp verdier, rutiner, fôring og sånn her så får dere påpeke om noe er galt med omgivelsene ol ved ham.
Om dagen liker han og slappe av inni vallisneriaen og på natta og skumring farter han rundt å spiser alger. Artig liten kar
Tilfeldig bekjentskap
© Preben Gjertsen
Reklame for plussmedlemskap