Algespiser

Inaktiv bruker
Går det greit å ha Kinesisk algespiser isammen med corydoras?
Ikke kjøp en kinesisk algespiser, da de kan bli ganske aggresive og er heller ikke verdens beste algespisere. Kjøp deg en ancistrus/et par otoclicus eller et par SAE(siamesisks algeeter) så blir det bra vettu. Dette kommer ann på hvor stort karet er også.
Hvis det er under 100l ville jeg gått for en liten stim otoclicus(stavelse?)
Hvis det er over 100l ville jeg gått for 1-2 ancistrus og en stim SAE

Håper dette var det du lurte på, og at det hjalp
Inaktiv bruker
Det gjorde det. Mange takk for raskt svar.
Min klare oppfatning av kinesisk algespiser er at denne er en skikkelig ufisk. I starten gyver den løs på alger, men etter hvert blir den bare sur og grompen. De jag har hatt ender opp med å terrorisere hele karret.

Gjør nå et nytt forsøk med Otocinclus Cocama. Fordelen med Otocinclusartene er at de ikke blir særlig store.

Her er et bilde av en av mine

[External Image]
Inaktiv bruker
Di er litt ufordragelige mot andre fisker noen ganger ja..... Men da er det tur til fiskesjappa for noen innkjøp..... Skal jo ha noe å leve av di å. hehe
Man kan også benytte eplesnegler, men de er jo egentlig gode algespisere mest hvis det ikke finnes annen (og mere fristende) mat å få.

Hadde et plast-kar på 6 liter stående i vinduskarmen hele sommeren, men noen Echinodorus tenellus i potter oppi. Bare vann nok til å dekke plantene. De skulle bare stå til jeg fikk tid å plante dem.... så glemte jeg dem og der sto de skjult bak gardinet.

Da jeg fant dem igjen, var hele tanken knallgrønn, det lå et tjukt grønt teppe overalt. Vanlige grønnalger.

Slapp den største eplesneglen jeg har oppi der, og en uke senere var hele greia fullstendig og kjemisk renset for alle grønnalger ))
Rene og pene planter igjen.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap