Hvordan sørge for at L-340 får mat?

Hvordan vet jeg om denne i det hele tatt får mat? Slenger nedi en malletabelett etter slukking av lys i ny og ne, men hvordan kan jeg vite at denne ikke bare havner i de andre fiskenes mager?
Dette er noe alle med L-maller strever med. Mine L-maller ser jeg aldri spise, men det må være mørkt i karret før det begynner å bli aktivitet på de. Jeg forer konsekvent en time etter at det har blitt mørkt i karret. Dagaktive fisk har falt til ro og mallene begynner å bevege på seg.

Poenget er at man forer enten man ser de spiser eller ikke. Det er også litt viktig at du har en klar formening om hvor revirene går slik at du slipper ned for i hvert revir. Hvis ikke risikerer du at de dominante forhindrer de som er lavere på rangstigen i å få for. Forer du i hele karrets bredde er du sikker.
Takker for svar

Jeg ser den hele tiden, den har nemlig funnet seg en klippe på bakgrunnen som den henger under. Dermed vet jeg hvor jeg skal fore. Det er bare denne ene, så krangel om maten burde ikke bli noe problem så lenge den finner maten

Hvor ofte bør man slippe nedi en slik malletabelett?

Hver dag, malle vil lære seg hvor du slippper foret hvis du slipper den ned på samme plass hver gang. Jeg benytter et rør når jeg ønsker at foret skal treffe en spesiell plass. Spesielt når det er om å gjøre å treffe en trang plass slik at det er kun små fisk som kommer til.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap