Baryancistrus sp. L081

Lurer om noen kan skrive litt om erfaring om Baryancistrus sp. L081, eller andre maller sykdom? spiser de alt? lys ?

Hatt vellllldig lyst på L- malle lenge nå.
har hatt tetra og sia og reker ein stund nå men skal kvitte meg tetraen. og skal skaffe meg L81.

Noen som vet hva denne koster?
Går det ann og drette disse i akvarium?

takker for alle svar vis jeg får. :P
En Baryancistrus Sp L081 blir nok dessverre alfor stor for din 120-liter den også. (Den blir større en sølvhaien, for å si det sånn....)
Liz H
En Baryancistrus Sp L081 blir nok dessverre alfor stor for din 120-liter den også. (Den blir større en sølvhaien, for å si det sånn....)


du knuse drømmen min, og hoppet på den etterpå

men får bare kvitte 120L da og få inn 300/500L da
Ja om vi skal gå etter fiskebasen her, er 250 liter tilstrekkelig
(Dog har jeg sett andre maksimumsmål andre steder )

Inntilv videre har jeg latt det få våge seg, og holder en L081 i en 320-liter.

Uansett: det fines alltid en eller annen god unnskyldning for å kjøpe seg et stort akvarium til
Dette er en av tre varianter L-18,og L-81 som kommer fra Rio Xingu, mens L-177 kommer fra side elven Rio iriri. Som sakt disse blir 20- 25 cm. De vokser ganske så sakte. De trenger mye mat, malletabletter, rekemix, mygglarver, artemia, agurk etc, liker de godt. De krever litt plass ikke bare for at de blir relativt stor, men kan være ganske så hissig på hverandre, og andre maller, De har sine revir så bra med røtter og huler må du ha. Er ellers fredlig mot andre fisk

Når det gjelder lek på disse er de vel ikke av de enkleste det eneste som er dokumentert er en artikkel av en Larry Vires (iflg GOC) De må ha huler og sterk strøm. Har selv 2 stk av disse, de er bare fantastisk flotte. Ellers, de er ganske så sky, men får de teften av mat og du sitter å venter så kommer de nok
Må bare kaste meg på det Bengt sier: de er utrolig flotte-har selv 2 stk L177 som går i mallekarret sammen 6 stk L 134 og 2 stk L 144.
Tilfeldig bekjentskap
© Runar Heskestad
Reklame for plussmedlemskap