Noen som vet hvordan algespiser dette er?

Noen som vet hva denne algespiser`n heter??
syntes dette ligner mer på en liten pleco eller lignende.

edit* En annen type pleco også, kan være denne
Takk for svar =) Kan jeg ha denne i et Tanganykia akvarie eller blir det helt feil?
Om det er en pleco så blir det helt feil.
ancistrus Sp. malle
Som du ser på overskriften så er det en ancistrus SP. malle. hun-kjønn.. har en samme selv.. hvis jeg tyder bilde ditt riktig da he he... veldig effektive algespisere

Mustice
Jeg tviler sterkt på at det er en ancistrus sp.
Jeg holder meg nok mer til Karl Kristians "teori".
det er absolutt ikke en ancistrus Isåfall er det en mutant versjon med pleco gener
Prøv å få tatt et bilde der finnene er spredd ut.
Jeg er temmelig sikker på at det er en Pleco, halefinnen ender i tydelige spisser, noe Ancistrusen ikke har. De har også helt ulike ryggfinner.
100% ikke ancistrus (av noe slag) :op
...men var ikke noe bra bilde...

Holder en knapp på baby-Gibbiceps. :op
Synes også at hodeformen er litt mer pleco enn ancistrus. Kan ikke forklare helt hva det er, men jeg tenker pleco med en gang jeg ser hodet. Det er kanskje måten den holder hodet på? Eller det kan være selve formen. Ancistrusene virker på en måte mer bevegelige i snutepartiet. Jeg synes heller ikke at fargen og fargetegningen var typisk for (ihvertfall) den vanligste typen ancistrus. Tror nok at det er en pleco, ja. Hvor lang er fisken?
Usikker på eksakt art, men det er en pleco.

Sannsynligvis er den fra et av de store oppdrettsdammene i Asia hvor disse drettes i stort antall. Kanskje vet ikke en gang dretterne selv hva slags fisk det er. I gamledager kalte vi dem feilaktig for Plecostomus punctatus eller vanlig pleco.

det ligner utrolig mye på min lille gibbiceps.
så mener det er en gibbiceps.
Har en prikklik selv.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap