Dere med peiling på L-066

kjøpte meg 4 yngel av denne lekre saken i går, de er vel ca 2 cm på øyemål tenker jeg.

men... hva forer dere sånne småttiser med ? regner med at de fortsatt er i en viktig vekstfase og jeg vil ikke at mine skal lide av feilforing.

jeg har tilgjengelig:

frossen artemia
frossen cychlops
sera granulat (kombifor al`a flak men synker fort)
avskallet artemia
rekemix
africamix
frysetørret tubifex i løsvekt (men dette flyter).
tabimin fortabletter, hurtigsynkende
spirulinatabletter, hurtigsynkende

så... tips anyone ? gjerne annet en det jeg har listet opp og hvis det trengs
småttisene går alene i en 28 liter med medium strøm i vannet, røtter, sand og planter. temperaturen er på 25-26 grader.
de virker livlige og er ikke sky, ser ut til å ha tatt flyttingen fint
Mine hyperancitrus spiser det meste av fôr som kommer på bunnen. Men ser at de fortrekker en del proteiner. Så mine får også litt hjemmelaget oksehjerterblanding, rekepellets og og div frosent för som mygglarver, og annet som jeg har i heimen. Men jeg ser ikke at de spiser noe grønnsaker.

Ser ut som du har et variert og godt kosthold til dem.
Nils Vollstad
Mine hyperancitrus spiser det meste av fôr som kommer på bunnen. Men ser at de fortrekker en del proteiner. Så mine får også litt hjemmelaget oksehjerterblanding, rekepellets og og div frosent för som mygglarver, og annet som jeg har i heimen. Men jeg ser ikke at de spiser noe grønnsaker. Ser ut som du har et variert og godt kosthold til dem.

men dette gjelder vel voksne ? yngel trenger vel litt mer "powerfood" ?
Mine var nok yngel, selv om jeg kjøpte dem til en "voksen"pris. Min erfaring er at de gnager i seg det meste som de ønsker å spise.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap