ancistrus gull

Mallefrik som jeg er, måtte jeg bare kjøpe da min lokale dyrebutikk solgte ancistrus gull. Har siden lest litt mer om dem (har ikke hatt disse før), og har funnet ut at de skulle hatt mørke øyne. Disse to jeg har kjøpt, har begge røde øyne. Lurer på hva dyrebutikken faktisk selger. De selges altså som ancistrus gull, og er nok også bestilt som dette. Men hvorfor har de da alle røde øyne? Lurer på om jeg har fått albinoer eller om det faktisk kan være en avart her. Er det albinoer, synes jeg det er merkelig at det da ikke var noen brune ancistruser innimellom alle de gule. Noen som kan gi meg svar på dette?

Lønningsdag + spennende maller = dårlig råd resten av måneden...
Det er nok en albino du har, disse selges som gull eller gold, og noen ganger bare som gul. Den du tenker på med mørke øyner er L-144.
Ja, dette er en albinovariant av vanlig ancistrus sp. - at du ikke så noen brune innimellom er nok fordi butikken har bestilit inn bare disse. Det er likevel mulig for disse å få brune ancistrusbarn - abinogenet er nemlig recessivt.
ancistrus gull
Synes det er merkelig at dyrebutikken i så fall har kun albinoer. Jeg kjøpte 2 av dem, og de hadde begge røde øyne. Dyrebutikken hadde ingen vanlige ancistruser, kun disse gule.

Skaffet meg også denne lille skjønnheten:
Det er min nye stolthet i akvariet

Er man først bitt at mallebasillen...
Tilfeldig bekjentskap
© Linda Widente
Reklame for plussmedlemskap