- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Veldig bra tilbud!
Veldig bra tilbud!
Postet 23.11.06 kl 18:44
Postet 23.11.06 kl 18:55
Inaktiv bruker

det er månedens/ukens tilbud på en av butikkene som heter noe med zoo men den koster 199 kr der da.
Postet 23.11.06 kl 19:12
Postet 23.11.06 kl 19:19
Postet 23.11.06 kl 20:02
Inaktiv bruker

dei har/hadde i alle fall massevis i ålesund, men er kansje litt lang for dei fleste og reise
Postet 23.11.06 kl 20:05
Hei!
Ja, jeg må si meg enig!
Jeg bor også i Ålesund og her har de massevis!
Tror faktisk jeg kjøpte en for prisen av en oppdrettsvariant!:O (altså ca.50-60kr!!!!!)
Men den er litt ung enda så vanskelig å se, men må si den ligner mistenkelig likt en GN på bildene her på basen selv om jeg spurte etter en sp. oppdrett...!
Skal jeg fortelle hele historien?:
Først kjøpte jeg en ca. 2-3cm lang baby som trolig var sp. oppdrett ancistrus. Men dessverre fant jeg denne død dagen etter...
Så jeg dro inn igjen til butikken etter skolen og da er de så kjent med meg at de stolte på meg så de begynte å lete etter en til meg..men syntes at det så ganske utplukket ut så hun gidde opp...akuratt da oppdaget jeg en liten krabat som iherdig sugde seg til glasset..
hva med den? spurte jeg....jo den var jo der ! så mumlet hun noe om synet sitt, brukte 2 min. på en iherdig jakt blandt alle fiskene etter den jeg hadde pekt ut og 10 min. senere var jeg på veg hjem med gullet...la straks merke til at han/hun var litt spesiell og heldigvis lever den enda!
Da var jo problemet størrelsen på akvariumet da!
Men foreløpig er den ca. 4cm så det er nokk ikke noe problem enda!
mvh.
p.s.: døpt den gullet i tillfellet jeg skulle ha vært ekstremt heldig med kjøpet og skaffet meg en slik L-081!
Jeg bor også i Ålesund og her har de massevis!
Tror faktisk jeg kjøpte en for prisen av en oppdrettsvariant!:O (altså ca.50-60kr!!!!!)
Men den er litt ung enda så vanskelig å se, men må si den ligner mistenkelig likt en GN på bildene her på basen selv om jeg spurte etter en sp. oppdrett...!
Skal jeg fortelle hele historien?:
Først kjøpte jeg en ca. 2-3cm lang baby som trolig var sp. oppdrett ancistrus. Men dessverre fant jeg denne død dagen etter...
Så jeg dro inn igjen til butikken etter skolen og da er de så kjent med meg at de stolte på meg så de begynte å lete etter en til meg..men syntes at det så ganske utplukket ut så hun gidde opp...akuratt da oppdaget jeg en liten krabat som iherdig sugde seg til glasset..
hva med den? spurte jeg....jo den var jo der ! så mumlet hun noe om synet sitt, brukte 2 min. på en iherdig jakt blandt alle fiskene etter den jeg hadde pekt ut og 10 min. senere var jeg på veg hjem med gullet...la straks merke til at han/hun var litt spesiell og heldigvis lever den enda!
Da var jo problemet størrelsen på akvariumet da!
Men foreløpig er den ca. 4cm så det er nokk ikke noe problem enda!
mvh.
p.s.: døpt den gullet i tillfellet jeg skulle ha vært ekstremt heldig med kjøpet og skaffet meg en slik L-081!
Postet 23.11.06 kl 23:11
Postet 23.11.06 kl 23:18
Sindre DybvikPå Dyrego Zoo på Kilden i Stavanger har de nå Golden Nugget til 179 kroner. Tenkte jeg skulle dele dette med dere dersom noen er interesserte. Supert tilbud er det.
Lurer på om jeg skal til kilden i mårå. Vil han en til av den fisken(har en fra før av) Men jeg vet ikke hva slags kjønn det er men det hadde vært gøy om jeg hadde fått det motsatte kjønn(yngel) . Men vet du hvor store de er?
Postet 23.11.06 kl 23:50
Postet 24.11.06 kl 00:05
Vær litt obs på at GN kan være veldig agressive mot artsfrender. Det er ikke sjeldent at hanner har skadet hverandre så pass at det har endt med død og fordervelse. Man bør nok ha et stort karr dersom man skal ha mer enn en nugget. Husk også på at disse ikke er algespisere, men må har for med f.eks reker o.l.
Postet 24.11.06 kl 00:20
Endret: 24.11.06 kl 00:21
Hvilket fôr?
Hvilket fôr vil du foreslå? Er den heldige eier av en. Har lagt ut både Tetra tabimin og Tetra plecomin, men har ennå ikke vært fram og spist. I kveld har jeg forsøkt med litt agurk. Hva kan jeg ellers prøve å fôre ham med? (Vil helst slippe mygglarver i fryseboksen)
Postet 24.11.06 kl 00:35
Postet 24.11.06 kl 00:58
Postet 24.11.06 kl 01:05
Endret: 24.11.06 kl 01:09
Hei!
Ja jeg må dessverre innrømme at ved en nærmere titt på denne vesle lille merker jeg at det allerede begynner å dukke opp lysere "partier" så kanskje gjorde jeg ikke tidenes største scoop allikevel?!
Men fornøyd er jeg uansett for personlighet har han til hundre!
mvh.
Men fornøyd er jeg uansett for personlighet har han til hundre!
mvh.
Postet 24.11.06 kl 19:48