Hvor lenge gjemmer golden nugget seg??

Har endelig blitt den lykkelige eier av en Golden nugget, ca 6-7 cm lang! Men nå har den gjemt seg siden den kom i karet på lørdag... noen som veit når den har tenkt å stikke fiskesnuta si fram?? Den er jo bare så fiiin!!
Pass på at den finner nok å spise. Ha passende mat oppi etter at lyset går av.

Du kan regne med at du vil se mallen mer etter et års tid.
Det tok ca to uker før vår GN begynte å komme fram i karret mens lyset fremdeles var på. Husk at den IKKE er algespiser, og må ha egnet mat som rekepellets o.l.
Jeg har hatt min noen uker nå, og den er sjelden fremme annet enn på kveldene. Og selv da så stikker den lynkjapt avgårde om det er bevegelser nært karet,
Takk!!
Takk for alle svar! Har kjøpt Tabimin - det skulle vel duge. Ellers ser jeg at malla rører på halen sin så den lever i hvertfall... Da er det vel bare å vente og i mens får jeg kose meg med tanken på at det er en GN i karet mitt!! HEHE håper jeg slipper å vente i et år...
Prøv med røde mygglarver og frosne artemia.

Bare Tabimin er ikke godt nok.
Den er grei! Røde myggiser er godt mottatt av de fleste beboerne i karet... Men er det best å fore GN med lyset på eller av?
Når vi føst snakker om GN jeg føler at jeg må fram med vinflaska og feire hver gang jeg ser den

Andreas Bjørvik
Nå har min begynnt å vise seg mye på dagtid. Han er frempå under foring, og han kjeppjager både ancistruser og praktbotia, når de prøver seg på maten hans.
Må bare kuppe denne tråden og fortelle at det ble GN på meg i dag også Jeg har hatt en gang før, men som alltid når jeg reiser på ferie: noe er borte når jeg kommer tilbake. I sommer var det min utrolig vakre GN (har ikke sett noen så vakre siden). Fant i dag en som var ok, sånn som jeg liker den. Den var ankommet dyrebutikken i dag, og de hadde ikke sluppet den ut av posen en gang! Jeg grabba med meg den uåpna posen, jeg Men jeg ble litt skeptisk når jeg ser hvordan nyankomne fisk behandles. Det er kun tilpasning til temperatur og ikke vannkvalitet. Det må da være fryktelig stressende for fiskene? Først lang transport fra Sverige, og så rett ned i et kar med totalt ukjent vann? Jeg liker ikke sånt, jeg. Men GNen slapp jo det, da. Den havna jo aldri i noe akvarium i butikken i det hele tatt. Derimot er den i ferd med å bli tilvent vannet i et av karene mine Nydelig liten sak
Jippi!! I kveld har mannen min sett dette vakre vesenet utenfor hula si!! Heldiggrisen! I går fikk den artemia - kanskje det gjorde susen?!? Må nok gi den litt røde mygglarver i kveld som belønning... hihihi!!! Dette er sabla gøy, men, kanskje litt galskap... men alle har vel litt av det i seg....
Fint at det går fint. Bra mat har alt å si

Prøv hermetiske selskapserter eller frosne erter. Dette er bra for fisken og gir hurtig vekst.

Husk å skrubbe hendene godt etter foring med mygglarver. De er helt ekstremt allergifremkallende. Engangshansker er det sikreste.
oi!!
nå vet jeg i hvertfall hva jeg skal gjøre med min GN
Jeg tror jeg må være litt bortskjemt. Jeg kjøpte min GN på torsdag, og allerede har den vært framme og vist seg
Bare gi dem litt tid. Min er fremme veldig ofte nå .Den har funnet seg en plass under en rot, helt fremst i karret. Så lengen den ligger der kan vi nyte synet av den hele dagen.
Endelig, i går kveld så jeg denne flott skapningen, jeg også! Vi har døpt den pønker`n... Han (eller hu) kom fram etter at lyset var av og svømte helt fram til forsiden av karet. Vakkert! Og Håvard moderator; jeg er glad du ikke fikk rett om at vi kom tilo å se den om et år, men takk for alle råd og kommentarer! Ha en fin førjulstid til alle dere som av og til er så heldige å å nyte synet av en GN!
Hehehe! Jeg er *virkelig* bortskjemt, jeg. Ikke en uke siden jeg kjøpte GN, og nå var den faktisk framme på dagtid! Jeg tittet nettopp inn i akvariet, og der var den framme for å naske til seg mat. Den ilte jo i skjul da den så meg, men den titta forsiktig fram igjen for å se om jeg hadde forsvunnet.
Dyrehagen
Jeg kjøpte min GN på torsdag, og allerede har den vært framme og vist seg :-)



samme her...
mener og huske at når den ser at ingen meneskelige former beveger seg så begyner den og suge på glass-ruta
og så fort jeg beveger meg så piler den under mangroverota

snål men søt liten sak.
men en ting som er et tips til alle her er at hvis dere sitter helt, helt rolig så kommer den fram etter vert
Nå er vår vår nydelige GN ute å viser fram støtt og stadig, dvs nesten daglig. Begynner å bli vant til at vi beveger oss rundt karet til og med! Kjempegøy, vi blir helt fasinert både store og små! Takk for alle gode råd!
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller corydorasworld.com
Reklame for plussmedlemskap