Kjønnsmodning hos ancistrus

Når blir egentlig ancistrus kjønnsmodne? Jeg antar at det er en hel den faktorer som spiller inn, men sånn ca. ihvertfall?
Hvor gamle er de da normalt?
Ca. hvor lange er de (hvis man ikke vet alder, meg jeg vet at lengde er heller usikkert)?

Jeg spør fordi en av ancistrusene jeg ikke har regnet som kjønnsmoden, plutselig begynte å egle seg innpå dama mi. Jeg satte mallehuler i akvariet for en uke siden. Ancistrusherremannen er definitivt for liten for hulene, men spørs om han blir litt påvirket av settingen
Husker ikke akkurat hvor gamle de jeg har hatt har vært når jeg har kunnet skille dem av på kjønn. Men de har vært 6cm+

Men yngel har det aldri blitt før fiskene har vært ca 1 år, eller mer, og hanfiskene har fått imponerende "gevir" plassert midt i trynet
Har to jeg har regnet som kjønnsmodne, og det har vært mann og dame. Herremannen er en diger kladas av en fisk, med skikkelige barter, ja. Det er for øvrig han som blir kalt bartesnoppen. Dama er ikke fullt så stor, men henne er den jeg har hatt lengst. Hun er over året hun også
Men så er det alle de søte små. Jeg har tydeligvis tiltrekningskraft på mannlige ancistrus. Meg bekjent er nemlig alle de små herremenn, og nå har altså en av dem begynt å egle seg innpå dama. Jeg tror egentlig ikke han er kjønnsmoden ennå, men han er kanskje på vei til å bli det? Hehe! Fisk i puberteten. Ikke rart om han da har noen hormoner som sier sitt
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap