Hypancistrus sp. L066 - oppforing

Har akkurat kjøpt inn 3 stk. L066 som alle er ekstremt innhulet i mageregionen. Har en L066 som jeg har hatt i 2 år og den har vanlig mage. Ser ut som om to av disse L066 kan ligne på en annen underslekt, (den det er bilde av) men har nå i 3 dager prøvd å fore med mye rart, uten at jeg kan se at de har vist interesse.

Tar gjerne imot tips - jeg vil jo ha dem feite og fine...
Åh... ja, om noe kan kalles "innhul mage", så var det den, ja!

Tror kanskje de trenger noen dager på å akklimatisere seg skikkelig før de begynner å vise appetitt for alvor. Fòrer du etter at karet er blitt mørkt, kan hende de spiser bedre om natten?
Tyn
Uff!

Jeg synes denne ser skummel tynn ut. Desverre så er det slik at det er ekstremt vannskelig å få en så tyn malle til å komme seg. Det er ivertfall det jeg har erfart og lest meg til. Men jeg har hørt om noen som har klart det også.
VF-fisk som har hatt en lang reise ser ofte slik ut. Fisker som skal sendes langt blir ofte sultet før transport, for at de skal produsere minst mulig avfallsstoffer under transporten.

Mye og variert fòr er viktig, prøv også meg salat og slike ting.

Om du har kjøpt disse i butikk ville jeg nok vurdert å levert de tilbake.

L-401 og L-066 er ekstremt like og blir ofte blandet. Det er små fargevariasjoner om skiller de.

E
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller corydorasworld.com
Reklame for plussmedlemskap