Redd ancistrusene mine får for lite mat! Hva skal jeg gjøre?

har 2ancistrus sammen med en palett far med masse yngel.
har lagt merke til at med en gang ancistrusene viser seg ut av rota kommer paletten og jager dem inn igjen.
han har ikke skadet dem noe for ancistrus har jo nærmest panser kledd på seg:p

men her kommer spørsmålet.
tror egentlig at de får for lite mat så lenge de bare er under rota, og om natta så er paletten ute og "spaner" til lenge etter at lyset har gått av.
har prøvd å gi dem mat etter lyset har gått av men vet ikke om det er ancistrusene som spiser den eller om det er paletten som tar den.

et spørsmål til, ser at når palettenn blir for "masete/påtrengende" så bretter ancistrusen ut piggene på siden og slår med hodet mot paletten.
kan ancistrusen skade paletten ved å treffe riktig?

og enda et spørsmål som egentlig hører under "ciklider".
vil paletten få mer respekt for ancistrusene når de blir større en han eller vil han fortsatt kjeppjage dem da?

Du opplever Paletten på sin værste side. Når de har yngel er de ikke helt gode. Det spiller ingen rolle hvor stor fisken er de vil prøve å jage den uansett.

Fortsett med å fore etter at lyset er slått av. Paletten har gjerne en favorittplass å samle yngelen om kvelden. For ancistrusen langt unna denne plassen. De lukter seg frem til maten selv om det er bekkmørkt. Ancistrusen er en mester til klare seg under vanskelige forhold og den vil nesten alltid klare seg.

Det er ikke sannsynlig at de vil skade hverandre.
Marknor
og enda et spørsmål som egentlig hører under "ciklider". vil paletten få mer respekt for ancistrusene når de blir større en han eller vil han fortsatt kjeppjage dem da?

Jeg kan love deg null respekt for andre fisker, uansett størrelse. Har palettene barn, jager de alt og alle. Min 4 cm lange palettdame jaga min 20 cm lange pleco! Hun gikk på gang på gang på gang, og til sist ble det så plagsomt at plecoen flytta på seg. Han var 5 ganger så stor som henne...
putta akkurat oppi en ancistrus som er noen cm større enn paletten og den bryr seg ikke!
paletten prøvde å jage den men ancistrusen bare lå der;P
endelig har paletten fått respekt for noen!
Tilfeldig bekjentskap
© Trude T.
Reklame for plussmedlemskap