- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Vår tur til å få Ancistrus yngel.
Vår tur til å få Ancistrus yngel.
Veldig hvor fort ting kan gå. Vi fikk for to-tre uker siden to Ancistrus hoer til vår hann. For en uke siden flyttet hannen inn i ei skiferhule, og i går, da vi flyttet alt av fisk og huler over i vårt nye rio kar, oppdaget vi at han har yngel der inne :0) Vi har ikke engang sett at det har vært hoer i nærheten av hula, men det har det tydeligvis vært. Kanskje de har lurt seg til en hyrdestund nattestid? Det ser ikke ut som om flyttesjauen har hatt noen innvirkning på omsorgen for barna, han ligger fremdeles stand-by å jager alt og alle som nærmer seg inngangen. Når jeg lyser inn i hulen (ja, jeg gjør det), ser jeg mange små rumpetroll som henger på kortveggen innerst inne. Søte! Nå vet jeg at det er veldig vanlig at Ancistrusene fortsetter å produsere yngel på løpende bånd etter at de først har begynt, så jeg gjør ingen ting for å øke overlevelsesprosenten her. har mest snille fisker i karet også; corydoras, L-maller og tetra. De eneste jeg er litt usikker på er praktbotiane mine. Vil de kunne ta yngelen når den blir frittsvømmende?
Postet 05.12.06 kl 00:38
Postet 05.12.06 kl 01:14
Gratulerer!
Sikkert fryktelig spennende...
Jeg gleder meg til mine ancistruser er leksklare... Jeg har en hunn og to ungdommer som jeg ikke vet kjønnet på ennå. Har bestemt meg for å vente for å se om en av dem er hankjønn før jeg løper i butikken for å kjøpe flere... Ville vært litt dumt å sitte med tre hanner og en hunn
Lykke til med yngelen, håper praktbotiaene ikke blir for sultne...
Sikkert fryktelig spennende...
Jeg gleder meg til mine ancistruser er leksklare... Jeg har en hunn og to ungdommer som jeg ikke vet kjønnet på ennå. Har bestemt meg for å vente for å se om en av dem er hankjønn før jeg løper i butikken for å kjøpe flere... Ville vært litt dumt å sitte med tre hanner og en hunn
Lykke til med yngelen, håper praktbotiaene ikke blir for sultne...
Postet 05.12.06 kl 09:51
Inaktiv bruker

AquadamaVeldig hvor fort ting kan gå. Vi fikk for to-tre uker siden to Ancistrus hoer til vår hann. For en uke siden flyttet hannen inn i ei skiferhule, og i går, da vi flyttet alt av fisk og huler over i vårt nye rio kar, oppdaget vi at han har yngel der inne :0) Vi har ikke engang sett at det har vært hoer i nærheten av hula, men det har det tydeligvis vært. Kanskje de har lurt seg til en hyrdestund nattestid? Det ser ikke ut som om flyttesjauen har hatt noen innvirkning på omsorgen for barna, han ligger fremdeles stand-by å jager alt og alle som nærmer seg inngangen. Når jeg lyser inn i hulen (ja, jeg gjør det), ser jeg mange små rumpetroll som henger på kortveggen innerst inne. Søte! Nå vet jeg at det er veldig vanlig at Ancistrusene fortsetter å produsere yngel på løpende bånd etter at de først har begynt, så jeg gjør ingen ting for å øke overlevelsesprosenten her. har mest snille fisker i karet også; corydoras, L-maller og tetra. De eneste jeg er litt usikker på er praktbotiane mine. Vil de kunne ta yngelen når den blir frittsvømmende?
Passer ynglene i munnen på botian er det vel ikke umulig at noen av de blir mat.
/jan
Postet 05.12.06 kl 10:11
I det ene karet vi har fått og hatt Ancistrusyngel i, har disse forsvunnet etter kort tid. I dette karet har vi Neon Tetra, endel corydoras, Grenmaller, SAE og Praktbotia. Jeg tror nok at verken Neon, corydorasene eller grenmallene er synderne i etegildet........ Dermed står det to typer rakkere igjen - SAE og Praktbotia.
Postet 05.12.06 kl 10:14
Postet 05.12.06 kl 12:20
Postet 05.12.06 kl 12:33
Postet 05.12.06 kl 12:44
Postet 05.12.06 kl 13:01