Golden Nugget i Malawi kar

Jeg fikk for en tid siden to Golden Nugget for akvariet til svogeren mitt sprak, han sa dette var ancistrus noe jeg ikke så noe grunn til å misstro, disse to gikk i 85 lieteren min men etter en stund forsvant den ene.
Når jeg fikk 160 literen i hus så fikk den siste bo der, og der går det nå Malawi og de enser ikke hverandre..
Men jeg trenger en algespiser og karet er vel for lite til Golden Nugget, hva sklal jeg gjøre?? det er en veldig fin fisk, kjap og rask,,
Men desverre ingen algeeter. Golden nugget spiser bla. rekemix o.l. de spiser ikke alger overhodet.
Aquadama
Men desverre ingen algeeter.


oi!! min GN spiser algene en gang i blant
må desverre si meg litt uenig med dette
At de bruker munnen til å suge seg fast på ting, og innimellom spiser alger, kvalifiser ikke til å kalle dem algeetere. Dersom du forer disse mallene kun med algetabl. og grønnsaker vil de etterhvert utvikle sykdommer pga feriernæring og dø. Det er viktig at vi er obs på dette. Jeg kan ikke få kritisert butikk kjeden zoo1 nok, de hadde disse som månedens fisk, uten at de ansatte hadde fått info om dette. De solgte de som algespisere og jeg regner med det svømmer mang en feilernært GN rundt i akvarier nå.
Golden Nugget Profil
Fór og fóring: Omnivore: Altetende. Frossenfôr, Reker, Mygglarver og Agurk. Proteinrikt fôr, Spiser lite alger.


Sondre
[Quote=Golden Nugget Profil] Fór og fóring: Omnivore: Altetende. Frossenfôr, Reker, Mygglarver og Agurk. Proteinrikt fôr, Spiser lite alger.



Amen!
Et godt eksempel på at man skal lese seg opp på de fiskene man tenker på å kjøpe, eller allerede har kjøpt.
Enig med overstående...
Men mitt spørsmål var om denne kunne fortsette å gå i Malawikaret mitt eller om jeg skulle kvitte meg med den, Karet er bare 160l ellers passer jo foret bra med hva malawiene får.. om den rekker å spise noe da før gribbene tar alt da!!

Jeg reddet denne fisken fra et badekar etter at karet hadde sprekt.. og den har levd 5 mnd i mitt lille 90l...
Han som eide den sa, jada dette er en ancistrus..
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap