I det pestbefengte akvariet mitt (under medisinering) har jeg stor tetthet av forskjellige L-maller, bl.a. mange ancistruser og en L-128. For første gang ser jeg knuffing blant mallene, skikkelig knuffing. Min L-128 er ikke store kroppen, ca. 3 cm, tenker jeg. Jeg har aldri sett at den har vært aggressiv tidligere. Akkurat nå ga den en skikkelig porsjon juling til en av mine albino ancistruser. Denne ancistrusen litt større enn L-128, og alikevel fikk den nå grisebank. Jeg lurer på om denne aggresjonen kan være et resultat av medisineringen? Jeg ser ingen annen grunn til at dette skal skje. Den har ikke vært aggressiv tidligere (ihvertfall ikke som jeg har sett), og den er altfor liten til at det har å gjøre med kjønnsmodning. L-128-en ser helt frisk ut, og den har ikke vist noen tegn til sykdom. Og den er en av de aller minste mallene jeg har i det akvariet! Tøff liten tass (er litt stolt av den også, sånn i skjul). Det skal også nevnes at tettheten av maller er litt for stor, men jeg har ikke hatt problemer tidligere, ikke antydning en gang!