Hypancistrus zebra ? og eventuelt fisker som ligner på denne?

Inaktiv bruker
hei
spørsmålet her er: Hypancistrus zebra ? og eventuelt fisker som ligner på denne?

synest desse fiskene er så utrolig fine, men dei er også veldig dyre....

Har 4 akvarier frå før av, men lurer på å kjøpe et rio akvarie på 128 liter, og bruke dette som rent arts kar.

men det som er dilemmaet.. desse skjønne fiskene Hypancistrus zebra er det største ønsket, men desverre er dei før dyre, i alle fall nå.
så er det noen som har tips om fisker som ligner på desse?
altså kvite og sorte? og som ikkje blir mer enn ca 10 cm?

og dersom det er lov og svare på det, kvar får eg kjøpt desse? Er det noen nettbutikker som sender fisk? Dyrebutikkene her skal ha så utrolig mye for å ta inn slike fisker, så lurer litt på kva alternativer eg har..

og sist men ikkje minst, er en 128 liter eit godt valg?

Det er mange nydelige maller!

Hvis du er ute etter en med kraftige sort/ hvit tegninger kan jeg anbefale L- 134

Har en slik, helt nydelig
L333 er også litt lik, og kjempe pen! Har nå 3 stk. Jo bedre den trives i karret, jo mørkere blir de mørke tegningene og de lyse, lysere. Våre er nå nesten sorte/hvite.
Har også L134 flott den også.
Det fine er at de nevnte mallene av Hypancistrus slekten er svært vakre, men er atskillig billigere enn H. zebra.

Kan røpe at L-199 bare koster 159 kroner i innkjøp. Vet ikke hva butikkene pleier å ta, men vil gjette at utsalgspris ligger på rundt 300 kroner pr st. Det er billig det!!

Hvis du ønsker slik fisk kan du ta kontakt med din lokale forhandler så ordner dem det.

Litt synd igrunn at ikke alle akvarister har tilgang på disse forhandlerlistene. Tror faktisk at alle parter kunne vært tjent med det.

Har dere sett L-106 forresten? Har en liten gruppe på 6st selv. Fantastisk flotte maller. En av de nærmeste ukene skal jeg rigge til blitzlampene og fotografere dem.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap