MALLENE ANGRIPER!!!

det hender seg mine 3 små maller (jeg er faktisk ikke helt sikker på navnet dyrebutikken kaller de bare vanlig malle som du sekkert ser på bildet) angriper mine 2 måneskinnguramier. dette hender
som regel ved foring, hvor jeg mater med flakfor, frysetørkede mygglarver og malle tabletter. både måneskinn guramiene og de blå guramiene spiser av malle tablettene, men bare måneskinn guramien blir angrepet, enten forfra som vist på ett bilde, eller suger seg fast på sidenn av den. jeg prøver og forhindre dette ved og distrahere guramiene med mygglarver imens jeg mater mallene. men det skjer fortsatt siden guramien spiser tabletten etterpå. hva skal jeg gjøre?!!!

Dette er den nøyaktige grunnen til at jeg ALDRI noensinne vil skaffe meg en Kinesisk algeeter igjen...

Jeg avlivet med glede de to jeg hadde i mitt første akvarium.
Den fisken er et skikkelig hat-objekt!
Den angrep de andre fiskene i akvariet, og jeg oppdaget blodige, runde sår i siden på de andre. Merker etter sugemunnen på algeeteren....grr!

Avliv dem! De er en fare for alle andre fisk i akvariet.
De vil ikke slutte med det, tvertimot, de blir heller verre og mer brutale jo eldre og større de blir. En vakker dag oppdager du svære, runde og blodige sår på andre fisker. Da har den mallen tatt seg en skikkelig bit av dem....
Hehe... det er hat det!
Gi dem til meg og kula ;P Skal love dg at det ikke er mye igjen av dem da! hehe...
Jeg ville kvittet meg med problemet, det er eneste løsingen. Omplassering av slike troll, er vanskelig - hvem vil vel overta ett problem?

Selv har jeg som Mona skjelden vært lettet over å få denne bajasen i håven, vel vitende om at den kun hadde sekunder igjen som levende uvesen.
Makan til kranglefisk skal du leite både vel og lenge etter!
takk
du har nokk rett, kan dette ha skjed med en tigerbarbe jeg hadde før? foresten, hvordan avliver mann en fisk humant?
Ser ikke bort i fra at den kan ha tatt livet av en tigerbarbe, selv om det ikke er 100% sannsynlig. Tigerbarber er noen hardføre kranglebeist dem også

Om fisken er under 5cm, kan den avlives med kokende vann. Den dør da momentant, selv om den beveger seg noen sekunder etter at den traff vannflata.
Ett velrettet knips i hue på bittesmå fisk er også effektivt.
Større fisk bør avlives med at hodet klippes\ kuttes av.
ok
blir litt trist og gjøre det nå som det er jul og alt da men. de kan vell avlives med kokende vann hvis de er ca, 8 cm?
8 cm er for stort syntes jeg. Det er da fare for at de merker varmen før de dør, og vi vet jo alle at det å brenne seg kraftig, er mindre behangelig. Tenk deg å brenne deg kraftig på hele kroppen samtidig.

Om du selv syntes det er for vanskelig å kappe hodet av, hør med en god venn eller ett familiemedlem om de kan ordne dette for deg.

Om du gjør dette selv; se det positive i det - du får ut en fisk som er til fare for de andre fiskene dine. Hvor mye lidelse og stress slipper dem med at denne tufsen fjernes?
Bli sinna på den, så hjelper det på følelsene
ok
1 er greit nokk. men det er 3.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap