- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- trenger nye maller
trenger nye maller
Postet 21.12.06 kl 20:29
Postet 22.12.06 kl 09:27
Postet 22.12.06 kl 10:45
Vet ikke helt hvilken pleco du har, men alle artene er sydamerikanske maller om jeg ikke husker helt galt.
Så selv om de ikke lever side om side i samme bekk, kan de gjøre det i akvariet.
Har selv en vanlig pleco sammen med ansictruser, og det går bare bra. Plecoen min er vel ca 30 cm den
Men når vi først snakker om størrelse på disse fiskene; 200L er mektig lite til en såpass røff, og stor fisk.
Min går i en 375L, og skal til våren over i en 720L eller større)
Så selv om de ikke lever side om side i samme bekk, kan de gjøre det i akvariet.
Har selv en vanlig pleco sammen med ansictruser, og det går bare bra. Plecoen min er vel ca 30 cm den
Men når vi først snakker om størrelse på disse fiskene; 200L er mektig lite til en såpass røff, og stor fisk.
Min går i en 375L, og skal til våren over i en 720L eller større)
Postet 22.12.06 kl 12:48
Postet 22.12.06 kl 13:23
Postet 22.12.06 kl 13:37
Postet 22.12.06 kl 13:41
Endret: 22.12.06 kl 13:47
Det finnes en rekke fisk som eter sneiler. Praktbotia er en utmerket sneilespiser, kjøpte selv 3 stykk, disse rensket opp i 4-500 sneiler over natta. Disse bør leve i gruppe på minst 3 individer, helst mer.plecostomuser det noen fisk jeg kan ha som spiser skivesneiler?
Store, og gamle blir dem også, så plass trenger dem.
Du må nok ha begge kjønn repressentert for at det skal bli avkom av det Men selv om en har en av hvert kjønn, er det jo ingen garanti for at oppdrett lykkes!plecostomusog man kan vell ha 1 ancistrus av hvert kjønn så man får flere?
Postet 22.12.06 kl 14:01
Postet 22.12.06 kl 15:54
Som Frank sa, 200 liter er for lite for en pleco. (hyysssjjj...burde kanskje feie for min egen dør først...) Det er definitivt erfart, ettersom jeg har en like stor pleco som din i 180-literen min. Og det er definitivt for lite for han! (Dyrehagen river seg i håret av fortvilelse! Skammer meg!) For det første trenger han/hun plass å røre seg på, selv om plecoen er en relativt fredelig fisk. For det andre vil en så stor pleco gjøre sitt til å forurense vannet. Det er ikke grenser på hvor mye dritt plecoen min greier å produsere, og det er definitivt ikke bra for vannkvaliteten!
Postet 22.12.06 kl 16:39
Postet 22.12.06 kl 16:49
plecostomusplecoen beveger seg for det meste på glasset (når han beveger seg :( ).
Ihvertfall på dagtid...
Har du noensinne sovet (eller forsøkt å sove) i samme rom som en pleco? Når du slukker lyset, setter den i gang. Plecoer er nattaktive fisker. Første gang jeg sov i samme rom som akvariet mitt, trodde jeg det var naboen som romsterte på andre siden av veggen. Dette gjentok seg hver eneste kveld etter jeg hadde lagt meg. Jeg ble mer og mer grinete på den bråkete naboen, inntil det til slutt gikk opp for meg at det var noe helt annet som romsterte! Jeg ante ikke at fisk kunne bråke sånn!
Postet 22.12.06 kl 19:43
Dyrehagen[Dette gjentok seg hver eneste kveld etter jeg hadde lagt meg. Jeg ble mer og mer grinete på den bråkete naboen, inntil det til slutt gikk opp for meg at det var noe helt annet som romsterte!
Fikk meg en god latter her
Men det er sant, denne, og mange andre maller sover ikke når du gjør det
Postet 22.12.06 kl 19:54
Postet 22.12.06 kl 20:02