Hvem spiser opp plantene mine?

Noen spiser opp plantene mine i det ene akvariet. Hvem av disse kan være synderen:
Golden nugget
L-144
Corydoras sterbai
Pitbullpleco

Jeg skriver dette under maller, fordi jeg er ganske sikker på at en av mallene har skylden.
Jeg har også kampfisk i dette akvariet, men tviler sterkt på at dette er synderen. Jeg har aldri hatt noen kampfisk som har vært planteeter.
Det er også sandsnegler her, men det er 5-8 stk (har ikke rukket å formere seg ennå).
Inaktiv bruker
Neppe L-144 eller sterbai'ene.
Har begge slag her og de spiser ikke på plantene her iaf.
De 2 andre aner jeg ikke.
Hjalp vel ikke stort men fikk kortet ned listen litt kanskje ?

/jan
Hva slags planter er det snakk om?
Ancistrus kan ta planter iallefall, men det avhenger av type plante og type blad. De spiser helst ferske fine skudd...

Og L-144 er jo en Ancistrus....

Dette er et bilde av noen små Echinodorus-planter jeg plantet en kveld i et kar uten fisk, kun en eneste Ancistrus (en stor hann).
Neste dag når jeg slo på lyset, så alle plantene slik ut som bildet viser...... Han hadde ramponert alle på en eneste natt!

[External Image]
Her har det gått hardt utover den store sverdbladplanten etter at en Golden Nugget (L-081) har kommet i akvariet.Har iallefall store mistanker om at det er den som er synderen her, ettersom den fikk stå i fred tidligere....
Mona: både planten og hullene ligner. Men det er faktisk 2 plantetyper som har fått gjennomgå. Og den andre planten er angrepet på en annen måte, men det kan jo ha å gjøre på oppbygningen av planten: at man faktisk må spise annerledes på denne. Jeg mistenker nok også en av L-mallene mine. Er spent på hvordan det ser ut når jeg kommer hjem i dag. For ikke å snakke om hvordan det ser ut når jeg kommer hjem fra ferie!
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap