- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Råd ang Mallebestilling...
Råd ang Mallebestilling...
Postet 25.12.06 kl 15:29
De beste rådene vil du jo få om du i tillegg skriver litt om hva slags akvarier du har å tilby dem. Sirkulasjon, akvarienes størrelse, innredning osv. Evt om du har tenkt å gjøre det på andre måten; kjøpe fiskene, og deretter innrede akvariene etter dem
Du bør iallefall ha mye huler og tilby alle mallene, nok til at alle får så du unngår slåsskamper.
Du bør iallefall ha mye huler og tilby alle mallene, nok til at alle får så du unngår slåsskamper.
Postet 25.12.06 kl 15:46
Hei Mona,
Eg har tenkt å kjøpe fiskene, så innrede etter de forskjellige artene.
Har stående eit 375L, 3* 63Liter som er klare for å sette fisk i.
Trenger dermed noen råd om hvilke fisker dere andre har og evt tips om hvordan en holder de.
Har blitt helt "hektet" på Corydoras og L-maller, men andre arter kan vurderes...
Eg har tenkt å kjøpe fiskene, så innrede etter de forskjellige artene.
Har stående eit 375L, 3* 63Liter som er klare for å sette fisk i.
Trenger dermed noen råd om hvilke fisker dere andre har og evt tips om hvordan en holder de.
Har blitt helt "hektet" på Corydoras og L-maller, men andre arter kan vurderes...
Postet 25.12.06 kl 15:53
Ny info om flere akvarier til oppdrett...
Er nå i tillegg kjøpt 5 nye akvarier på rundt 60 Liter(Eheim MP) Så tenkte eg å bruke Eheim Aquaball innvendig filter(litt usikker hvilken størrelse)
Når det gjelder vannbehandling og andre verdier, så er dette usikkert siden eg ikkje har helt bestemt hvilken art eg skal drette....
Siden det er vanskeleg å få tak i fisk rundt i området her, så tenkte eg å satse litt på oppdrett og ikkje minst være så seriøs og skikkeleg som mulig.
Skal prøve å gjøre mitt beste for å ikkje få "innavl".
Dermed trenger eg noen tips/råd fra dere som har drevet med dette ein stund...
Corydoras er noe eg vil satse på (Her bruker eg veldig mange og flotte tips/råd fra Mona O.... takk for det!!)
Men har dere noen arter som kan vere perfekte å kjøre oppdrett med og info om det, så setter eg veldig stor pris på dersom dere deler det med meg og andre...
Når det gjelder L-maller er det spesielt Hypancistrus Familien som er min personlege favoritt.
Er det noen av disse som kan vere enklere enn andre å få oppdrett på?
Andre tips,råd, innspill, andre fakta så håper eg noen kan gi meg et "spark" videre før eg setter i gang med oppdretten.
Når det gjelder vannbehandling og andre verdier, så er dette usikkert siden eg ikkje har helt bestemt hvilken art eg skal drette....
Siden det er vanskeleg å få tak i fisk rundt i området her, så tenkte eg å satse litt på oppdrett og ikkje minst være så seriøs og skikkeleg som mulig.
Skal prøve å gjøre mitt beste for å ikkje få "innavl".
Dermed trenger eg noen tips/råd fra dere som har drevet med dette ein stund...
Corydoras er noe eg vil satse på (Her bruker eg veldig mange og flotte tips/råd fra Mona O.... takk for det!!)
Men har dere noen arter som kan vere perfekte å kjøre oppdrett med og info om det, så setter eg veldig stor pris på dersom dere deler det med meg og andre...
Når det gjelder L-maller er det spesielt Hypancistrus Familien som er min personlege favoritt.
Er det noen av disse som kan vere enklere enn andre å få oppdrett på?
Andre tips,råd, innspill, andre fakta så håper eg noen kan gi meg et "spark" videre før eg setter i gang med oppdretten.
Postet 30.12.06 kl 00:47
Endret: 30.12.06 kl 00:49
Postet 30.12.06 kl 00:56
Postet 30.12.06 kl 00:59
Postet 30.12.06 kl 01:16
Postet 30.12.06 kl 02:29