Hvordan forsvarer l-maller seg?

Har en L-malle (peccoltia Vitatta sp.), og den er sjefen på bunnen i akvariet, og jager fisk som er myue større enn seg selv...

Peccoltiaen er bare 4 cm (max), og den har ikke utviklet barter ennå (hvis det er en hann da), og jeg kan ikke se tegn til noe de andre fiskene har å frykte, så mitt store spørsmål... Hvordan forsvarer den seg?
De har pigger på hver side som de spenner ut for å skremme og slåss med..
De fleste driver med aktivt headbanging(dvs man slår hodet mot hodet)
Som Knut sier så spenner de ut piggene. Her har du et actionbildebilde fra et av mine mallekar der det ikke er enighet om hvem som skal ha hulen.

Du kan tydelig se at mallen som prøver å erobre hulen klasker til den andre med piggene.

[External Image]
Okey, tøft! Kan ikke se de piggene hos min malle, men er det kanskje noe som kommer med alderen, eller ligger de skjult i huden?
Piggene sitter på hver side av hodet, man kan vel egentlig si at de er foldbare:P
Malle hann savnet, til lysten hunn :D
Okey, synes kanskje jeg ser noen nå Da er jeg forsåvidt enig med ciklidene... Hadde ikke gidda og lagt meg ut med en med pigger rundt halsen

Bra bilde der oppe forresten!!

Nå når vi er inne på det... Kjøpte en Peckoltia Vittata for 3-4 måneder siden. Det jeg da ikke viste var at Peccoltia vittata er en samling av 20-30 arter L-maller, og at det skulle vise seg å være nesten umulig å få tak i flere av samme sorten... Den jeg har er ganske liten forstsatt (ca. 4cm) og har en gulbrun farge med brune striper. Den har ikke begynt å få barter, og det er ikke n gang antydninger til det, så det er vel trolig en hunn...
Tanken var at jeg skulle kjøpe en skikkelig hingst til henne, slik at hun kunne hatt noen til å holde seg med selskap, og kanskje kunne hatt en liten romanse med.

Men det er ingen dyrebutikker som har likens, og jeg finner ikke riktig ut hvilken det er...

Den ligner egentlig ganske mye på denne:
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=3905&tab=3&image=4590

Men ikke helt samme proposjonene.

Noen som har noen forslag?

Kosta rundt 70 kr...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap