Hvor lang tid må det ta mellom egglegging, på ei Ancistrus dame.

Herremanne hadde ikke vært ute av hulen, før han ligger på nye egg. Kan ei dame klare det, eller er det en viss tid hun må vente først. Kan han ha vært "utro", hadde ei dame på glasset som virket veldig "åpen", der nede og etter det har jeg ikke sett ham annet enn i hulen igjen.

Denne huen er en annen enn hans vanlige kjæreste. Gjør de slik? Synes litt synd på han, da han var ute en gang, spiste litt, og så var det å passe på egg igjen.

Takker for svar.
Hos meg har det gått flere uker mellom hver egglegging, men regner med at det skyldes at hannen og hula blir flyttet til et annet kar etter egglegging, og dermed blir han vekk et par uker fra hunnen.

Om de er utro aner jeg ikke, for jeg har bare en hunn, men jeg går ut fra at de ikke bryr seg så hardt om troskap.
Ja da er det ikke så rart at det tok litt tid, om de ikke var i samme kar på en stund.

Grunnen til at jeg lurer litt, er fordi jeg så noe som lignet på en åpning/hevelse på ei jente som aldri har lagt egg før. Lurte på om det kunne komme av egglegging.

Men jeg finner det vel snart ut. Hans forrige dame er veldig mørk, han er veldig mørk, og alle barn har vært svarte. Denne damen er albino, så da skulle man vel se det på avkommet.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap