Hvilken malle??

Hei, kan noen hjelpe meg å se hvordan malle dette er?
Jeg klarer ikke å finne det ut. Her er noen bilder:

Er det ingen som vet hvilken malle dette er??
Synes det ser ut som en rød gibbiceps
Ja, den ligner. Men min er lengre ifra øynene til munnen.

Uklart bilde, men det er det eneste jeg har som du kan se i ansiktet:P
er det ikke en slags pleco da??
Jeg har jo ikke peiling så det er bare litt hvisking..men det er kanskje noe å se etter??
Jeg har prøvd å sett, men det er liksom ingen som ligner helt, det er mange som ligner litt, men ingen helt:P
Vet ossen det er..
Har jo en jeg..
Brukte LANGT tid på å finne ut hva det var.. Til og med dyrebutikken sa feil..
Og når jeg ENDELIG fant ut hvilken, så var det FLERE slag av den typen liksom..

En eller annen L-malle
Finner du det ikke ut før neste uke.. Så skal jeg ta med et bilde av den til Arild.. Han kan alt..
Takkie
Vet ossen det er.. Har jo en jeg.. Brukte LANGT tid på å finne ut hva det var.. Til og med dyrebutikken sa feil.. Og når jeg ENDELIG fant ut hvilken, så var det FLERE slag av den typen liksom.. En eller annen L-malle Finner du det ikke ut før neste uke.. Så skal jeg ta med et bilde av den til Arild.. Han kan alt..

Takk
Hypostomus sp.
Dette ligner da veldig på en Hypostomus sp. variant. Sjekk ut f.eks. form på denne L060 på Planet Catfish. Dette er en malle som blir ganske stor med tiden og det er veldig mange varianter som ligner...
tertit
Dette ligner da veldig på en Hypostomus sp. variant. Sjekk ut f.eks. form på denne [URLBLOCK1] på Planet Catfish. Dette er en malle som blir ganske stor med tiden og det er veldig mange varianter som ligner...

Nja, men ikke helt lik. Min er mer rød og litt lengre fra øynene til munnen.
Hei!

Jeg må bare si en ting!:
Du må ikke være så "kresen"!!
Det er mange ancistrus eller mallearter da, for å si det sånn..
som har forskjellige typer fargenyanser selv om de har samme art!
Og jeg synes nesen på din fisk var akuratt like lang jeg!
menmen..vist du er sikker såå...

mvh.
Dersom du kikker i fiskebasen på f.eks vanlig ancistrus, eller sail fin pleco, så vil du se at en del av disse ser ut til å være totalt forskjellige arter.
Din er nok en pleco/gibbiceps. Det finnes akkurat like mange farge/fasong utgaver av disse som av alle andre maller/fisk.
Gry
Dersom du kikker i fiskebasen på f.eks vanlig ancistrus, eller sail fin pleco, så vil du se at en del av disse ser ut til å være totalt forskjellige arter. Din er nok en pleco/gibbiceps. Det finnes akkurat like mange farge/fasong utgaver av disse som av alle andre maller/fisk.

Men jeg har sett dær. Jeg ser INGEN som ligner. Det er jo nesten helt umulig :S
Da har du nok en malle som er ufattelig sjelden, dyr, nesten umulig og oppdrive, og som du kan tjene masse, masse penger på. He, he. Nei da.
Som jeg skrev i innlegget over. Det finnes så mange variasjoner at noe som er helt likt finner man ikke.
Hadde det være malle-eksperter her inne som hadde ment at den du har tatt bilde av er en sjelden type, så hadde du fått svar fra dem for lenge siden. Det er et par stykker her inne som virkelig kan dette med maller, og ser de noe uvanlig på bilder her inne reagerer de raskt. Du får nok roe deg med de svarene du har fått.
Gry
Da har du nok en malle som er ufattelig sjelden, dyr, nesten umulig og oppdrive, og som du kan tjene masse, masse penger på. He, he. Nei da. Som jeg skrev i innlegget over. Det finnes så mange variasjoner at noe som er helt likt finner man ikke. Hadde det være malle-eksperter her inne som hadde ment at den du har tatt bilde av er en sjelden type, så hadde du fått svar fra dem for lenge siden. Det er et par stykker her inne som virkelig kan dette med maller, og ser de noe uvanlig på bilder her inne reagerer de raskt. Du får nok roe deg med de svarene du har fått.

Takk ;D
Hei.

Utifra bildene, så er jeg rimelig sikker på at dette er en Hypostomus art. Hypostomus er den største u.Familen (138 arter). Artene kan ha store variasjoner. Fisken er nok ikke verken sjelden eller dyr, men det er utvilsomt en fin fisk.

E
Tilfeldig bekjentskap
© Eddiedahl@hotmail.com
Reklame for plussmedlemskap