- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Algeeter som kan være alene?
Algeeter som kan være alene?
Postet 03.02.07 kl 18:25
Postet 03.02.07 kl 18:38
Postet 03.02.07 kl 18:59
Da stiller saken seg i ett helt annet lys, det er generelt lite man kan støffe i så små kar. Mange algespisende fisk, blir såpass voksne av seg, at de foretrekker ett slikt kar med mat om dagen
I dette karet, er enten ottoer, eller reker, alternative algespisere. Sneiler kan også selvsagt gjøre denne jobben i så små kar, men ingen rene maller.
I dette karet, er enten ottoer, eller reker, alternative algespisere. Sneiler kan også selvsagt gjøre denne jobben i så små kar, men ingen rene maller.
Postet 03.02.07 kl 19:13
Postet 03.02.07 kl 20:14
Postet 03.02.07 kl 21:00
Spørsmål om otto og snegler
Jeg har et 54 l akvarium, har bare guppy men kan jeg ha otto med guppy?
Må de leve i grupper?
Har også et spørsmål om snegler. Jeg kjøpte meg noen planter som det antagelighvis har fulgt med noen snegler.De blir jo bare fler og fler;P
Men spiser de alger, eller bare suser de rundt i akvariummet?
Håper noen kan svare ! =)
Må de leve i grupper?
Har også et spørsmål om snegler. Jeg kjøpte meg noen planter som det antagelighvis har fulgt med noen snegler.De blir jo bare fler og fler;P
Men spiser de alger, eller bare suser de rundt i akvariummet?
Håper noen kan svare ! =)
Postet 03.02.07 kl 23:32
Ottoer er stim\ gruppefisker, så disse bør ikke leve alene. Selv om en skjelden ser Ottoer henge sammen i flokk, betyr det vist mye for dem å ha noen å sammenligne seg med (eller hva de gjør).
Men om du salter ferskvannet ditt, slik mange desverre gjør, vil dette fort ta livet av både sneiler og ottoer.
Sneiler fra plantene eter det meste de kommer over, restefôr, alger, planter, døde fisk etc. Disse kan selvsagt benyttes som algespisere, men sjangsen for at de spiser mer planter, enn alger, er stor. Spesielt kult, er det jo heller ikke, når noen hundre småtasser krabber bortover glasset - samtidig....
Men om du salter ferskvannet ditt, slik mange desverre gjør, vil dette fort ta livet av både sneiler og ottoer.
Sneiler fra plantene eter det meste de kommer over, restefôr, alger, planter, døde fisk etc. Disse kan selvsagt benyttes som algespisere, men sjangsen for at de spiser mer planter, enn alger, er stor. Spesielt kult, er det jo heller ikke, når noen hundre småtasser krabber bortover glasset - samtidig....
Postet 03.02.07 kl 23:42
Postet 03.02.07 kl 23:58
Endret: 04.02.07 kl 00:00
Postet 04.02.07 kl 00:03
Postet 04.02.07 kl 00:21
Postet 04.02.07 kl 01:44
OJ. Jeg leste at den kunne bli litt gretten her ja, men visste ikke at det var så ille! Når de blir større skulle vi uansett flytte de til 240 literen, men der vet jeg ikke om jeg vil ha grettne gamle gubber
Uansett, de oppfører seg bra enn så lenge, om de blir ufine får vi omplassere de eller finne på noe lurt.
Uansett, de oppfører seg bra enn så lenge, om de blir ufine får vi omplassere de eller finne på noe lurt.
Postet 04.02.07 kl 10:34
Postet 04.02.07 kl 10:44
Postet 04.02.07 kl 15:00
Endret: 04.02.07 kl 15:00
Postet 04.02.07 kl 15:49