Kjønnsforskjell L-144?

Alle bilder jeg har sett av damene er helt skjeggfrie.

Har to jeg tror er en av hvert kjønn, og vil gjerne ha hjelp for å finne ut av det.

Den som har helskjegg er selvfølgelig en mann, men hun som jeg tror er dame, har også litt skjegg helt nederst på leppa. Hun er også en del større enn hannen.

Kan noen hjelpe meg?

Første bilde er av dem begge to, og neste to bilder er av hun jeg tror og håper er en dame. Sikkert ikke verdens beste bilder, men jeg håper noen kan hjelpe meg.
Er du helt sikker på det. Synes jo det er litt rart at h*n aldri får noe mer skjegg, med tanke på at den andre har helskjegg og er mindre enn denne.
Det var jævli rart når jeg ser på deg skikkelig men nei damene får ikke bart kanskje hormonele svingninger som skjer på hun/han men det er nok en han. Bare å vente litt mer så kommer nok bartene til å bli større.
Jeg har hørt at jentene kan få barter frampå nesen, og ikke oppå nesen. Jeg vet ikke, men har hørt det. Kanskje det er en jente Jeg vet jo ikke, er ikke noe ekspert
Inaktiv bruker
Øverste bildet er ei hoe og en han.
De to andre er hoer.

Hoene får antydning til "skjeggstubber" etterhvert men ikke i nærheten av hva hannen får

/jan
Du er også stor forskjell i "ansiktsformen". Dama er mye mer feminin, enn den breikjefta hannen.
Takk for alle svar. Da fortsetter jeg å håpe at det er ei dame. Hun har sett slik ut i et halvt år, og om det skulle komme mer skjegg, så hadde det vel gjort det til nå.

Er dette 2 av de du kjøpte av meg?
Hei Knut.
Dette er to av dem ja. Hva tror du?
Hannen får børster, mens hunnen ikke får det.
Det en hun og en hann. Damene kan også få litt "Børster,skjeggstubber "(Kall det hva dere vil). Men de er ikke så store som de hannen får. Så det er et par som er i den posen.

Dette gjelder også den vanlige Ancitstrusen (Brune).

Andreas Bjørvik
Mora hadde det ikke

http://www.planetcatfish.com/catelog/image.php?image_id=6160

hvertfall ikke som man kan se på bildet, men hun hadde en utvekst på hver side som så ut som børster, men disse var så små at man så det ikke før du sto ansikt til ansikt med henne gjennom glasset

Hvis det er en hun det du har kan det være som følge av noe som går mange generasjoner tilbake i tid.
Det som taler for at det er en hunn er at den ikke får børster oppe, men kun langs siden. Dette er er tråd med de ancistrus hvor hunner får noe børster langs siden.
Hodeformen er en annen grunn.

Som nevnt så tror jeg det beste er å vente å se, men børstene tror jeg er kommet for å bli, og at det er nok en hunn det du har der.

Den ene viltfanga L144 som ble funnet ble avlet på med en vanlig ancistrus for så å la døtrene i avkommet bli avlet med faren for å få tilbake den gule fargen, men beholde øyefargen.
Det kan kanskje være sånn at denne mora hadde børster som gjør seg gjeldene i enkelte generasjoner.
Jeg syntes det ser ut som ei dame, som ikke helt har funnet speilet Damer kan få en skremmende dunvekst på overleppa de også
Da fortsetter jeg å håpe på at det er ei dame. Hun har sett slik ut så lenge jeg kan huske, og det er vel lite trolig at hun plutselig dukker opp med helskjegg.

Har sett rundt på de fleste bilder av arten, og der ser ikke ut som at noen andre damer har anntydning til skjegg. Derfor lurte jeg litt. Hun har jo helt klart en helt annen hodeform enn gutten.

Blir det yngel en gang, så har jeg i alle fall et klart svar.
Tilfeldig bekjentskap
© RHD
Reklame for plussmedlemskap