hva er forskjellen på pleco og gibbiceps???

er ikke disse to navnene betydning på samme malle???? blir ikke denne stor om den heter pleco eller gibbiceps hehe...
Det er jo to forskjellige fisker da. Bare se her: Og her:
er det bare jeg som synes disse to er veldig like da??? har 2 gibbiceps. Hvem blir størs av pleco og gibbiceps?
gibbiceps blir størst. Noen som vet hvor mange finnestråler en pleco har i ryggfinnen?

Gibbiceps og Plecostomus er to forskjellige arter, men de kan ligne hverandre av utseende, ja. Studer bildene i Fiskebasen De blir begge ca en halv meter lange, så de er egentlig ikke særlig godt egnet for "vanlige" akvarister når de har vokst forbi yngelstadiet.... de kan bli ganske gamle også.
ok, da fikk jeg svar på det. takk takk. Grunnen til at jeg lurte var at på butikken sa de at gibbicepsen ble kalt sail fin pleco. Så siden det pleco navnet var innom dær trodde jeg at de kunne være av samme slag. Men ser jo det på bildene også at gibbicepsen har større ryggfinne enn plecoen har.
ja, de går ofte under navnet Seilfinne Pleco..
men jeg kaller den i såfåll Gibbiceps Seilfinne Pleco..
Raymond Davidsen
gibbiceps blir størst. Noen som vet hvor mange finnestråler en pleco har i ryggfinnen?

Det kommer an på hvilken pleco det er. Det finnes flere arter som kalles pleco. Den som er vanligst i handelen er liposarcus pardalis. Denne selges ofte feilaktig under navnet Hypostomus Plecostomus. Liposarcusen har inntil 14 finnestråler. Hypostomus Plecostomus har inntil 8 finnestråler på ryggfinna. Jeg har sett sistnevnte art i handelen kun en eneste gang, og den var VF.
Når det gjelder Gibbiceps, aner jeg ikke hvordan den ligger an med antall finnestråler.

Forresten, hvis du søker i fiskebasen på navnet pleco, får du over 90 treff. Det er veldig mange maller som kalles for pleco.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap