- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- L-201 Hypancistrus contradens
L-201 Hypancistrus contradens
Postet 08.03.07 kl 00:11
Det kommer jo helt an på hva målsettingen er. Jeg holder 10 stk for å prøve å bygge opp en leksgruppe. Det er ikke nødveendig med 10, men skal du fóre på de i halvannet år er det greit å ha litt å gå på i tilfelle frafall.
Jeg pleier å sette 7 individer på en slik oppfóringsgruppe. Kjøper du rimelig voksne eksemplarer og du klarer å kjønnsbestemme de holder det med 5.
Meget vakker malle
Postet 08.03.07 kl 00:19
Geir KristiansenMeget vakker malle.
Jepp, og jeg sliter med valgets kvaler. Det har kommet inn en leveranse av maller og coryer til aquamanias, inkludert denne malla. Dessverre er det så mye snacks i denne leveransen, at jeg uansett kommer ut med fisk til en absolutt-ikke-råd-til-pris. Derfor lurer jeg altså på hvor få av denne malla jeg kan greie meg med, for jeg skal kjøpe denne malla uansett. Det er denne og L-200 som var sikre kjøp fra meg da jeg fikk vite om hva de kom til å få inn. De har begge stått øverst på ønskelista mi lenge (eller det var vel egentlig L-102 som stod på ønskelista, men denne duger lenge ).
Postet 08.03.07 kl 00:39
Postet 11.03.07 kl 20:45
I prinsippet er det kun behov for to
Problemet her er å få tak på store nok maller slik at man klarer å kjønnsbestemme dem. De jeg har vil ta ca et år å fore opp til fullvoksen størrelse. Har jeg flaks kan jeg dele mine ti i to grupper.
Ut fra dette man man ta en så stor gruppe at man er sikker på at det er begge kjønn. Hvis oppdrett ikke er målet vil en gruppe på 3-5 stykker være nok.
Postet 11.03.07 kl 21:48
Postet 11.03.07 kl 22:01
Jeg bestemte meg for 4, og skulle hente dem nå i ettermiddag. Dessverre var det blitt sykdomsutbrudd i karet der de gikk, så da ble det ikke noen L-201 på meg denne gangen Men pengene måtte da brukes Dermed ble det 13 ekstra coryer på meg i stedet...
Men jeg forsikret meg om at de kommer til å ta inn denne fisken ved en senere anledning også
Men jeg forsikret meg om at de kommer til å ta inn denne fisken ved en senere anledning også
Postet 11.03.07 kl 22:06
Postet 11.03.07 kl 22:10
Har skaffet meg to L201 nå. Skulle gjerne hatt flere, men det var det med lommeboka. Vi får se senere. Prøvde å plukke ut en av hvert kjønn, men det var neimen ikke enkelt. Er ikke så erfaren på disse mallene, og alle syv-åtte mallene jeg så hadde odontoder som dels rakk over brystfinnene.
Vakre maller er det i alle fall.
Vakre maller er det i alle fall.
Postet 29.03.07 kl 21:13
Låner denne tråden, jeg.
I fiskebasen står det at den foretrekker temperaturer mellom 22-25
Når jeg googler fisken, står det alle steder at den foretrekker varmere vann, feks i planet catfish: 24-27 grader.
Virker også som om det er uenighet om hvor stor den kan komme til å bli. Mulig det er pga "inspektøren"?
I fiskebasen står det at den foretrekker temperaturer mellom 22-25
Når jeg googler fisken, står det alle steder at den foretrekker varmere vann, feks i planet catfish: 24-27 grader.
Virker også som om det er uenighet om hvor stor den kan komme til å bli. Mulig det er pga "inspektøren"?
Postet 14.03.08 kl 19:06